نیوز سیتی!
20 مهر 1402 - 11:33

تشدید عملیات‌ ضدصهیونیستی در کرانه باختری در ششمین روز جنگ غزه

در ششمین روز جنگ غزه، عملیات‌های ضد صهیونیستی در کرانه باختری تشدید یافت. شب گذشته، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی در کرانه باختری از پیوستن به عملیات طوفان‌الاقصی خبر داده بود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ساعاتی پس از آن‌‌که «ابو حمزه» سخنگوی «سرایا القدس»، شاخه نظامی جنبش مقاومت جهاد اسلامی اعلام کرد که نبرد با اشغالگران صهیونیست دیگر محدود به نوار غزه نیست و از ورود رسمی کرانه باختری به عملیات طوفان الاقصی خبر داد، درگیری‌ نیروهای مقاومت در کرانه باختری با اشغالگران آغاز شد. 

 

 

بامداد امروز (پنجشنبه، ۱۲ اکتبر)، «کتیبه جنین» (گردان جنین) زیرمجموعه «سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، اعلام کرد که صبح امروز در محور البساتین، به سوی نظامیان اشغالگران و خودروهای نظامی آن‌ها تیراندازی کرده است. 

نیروهای مقاومت در شهر رام‌الله نیز، امروز، شهرک صهیونیست‌نشین «بیت ایل» در شمال استان رام‌الله و البیره را هدف قرار دادند. نیروهای مقاومت همچنین به سوی ایست بازرسی «عطارة» در شمال رام‌الله و البیره تیراندازی کردند و اشغالگران نیز به شماری از جوانان فلسطینی در حال عبور از این ایست، یورش بردند. 

 

 

 مبارزان فلسطینی همچنین، یک بمب دست‌ساز به سوی شهرک صهیونیست‌نشین «بسجوت» در شرق رام‌الله و البیره پرتاب کردند و به سوی زندان «عوفر» در غرب رام‌الله و البیره، تیراندازی کردند. 

منابع رسانه‌ای نیز از اصابت یک راکت مقاومت به نزدیکی شهرک آریل و شلیک چند موشک به سوی شرق نتانیا، شهرک قلنسوه در شمال کرانه باختری، خبر دادند. 

 

 

جنبش مقاومت حماس، از روز شنبه (۷ اکتبر) عملیات «طوفان الاقصی» علیه رژیم تروریست صهیونیست را آغاز کرده که تاکنون منجر به هلاکت دست‌کم ۱۳۰۰ صهیونیست و زخمی شدن ۲۵۰۰ نفر دیگر شده است.  رژیم صهیونیستی نیز حلمه همه‌جانبه‌ای را علیه نوار غزه آغاز کرد و به اعلام وزارت بهداشت فلسطین، از آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون ۱۲۰۰ فلسطینی در حملات بی‌وقفه ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی نوار غزه شهید و ۵۶۰۰ نفر که بیشتر آن‌ها زن و کودک هستند مجروح شدند.

«یوآو گالانت» وزیر جنگ تل‌آویو با دستور اعمال محاصره همه‌جانبه علیه نوار غزه، ورود هرگونه غذا، دارو، سوخت، برق و حتی آب به این منطقه را ممنوع کرده است.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1535876

مهمترین اخبار ایران و جهان: