نیوز سیتی!
19 مهر 1402 - 00:25

آلمان کمک نظامی جدید 1.1 میلیارد دلاری به اوکراین می‌دهد

وزیر دفاع آلمان از کمک جدید نظامی 1.1 میلیارد دلاری به اوکراین از جمله ارسال سامانه‌های پدافندی و تانک به این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر دفاع آلمان روز سه‌شنبه اعلام کرد که این کشور بسته جدید کمک نظامی ۱.۱ میلیارد دلاری به اوکراین ارائه خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی»،«بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع آلمان گفت: «با این بسته زمستانی جدید، ما آمادگی عملیاتی ارتش اوکراین را افزایش می‌دهیم.»

به گفته وزیر دفاع آلمان، این بسته جدید شامل سامانه‌های پدافند هوایی از جمله «پاتریوت» و ۱۰ تانک «لئوپارد» خواهد بود.

قرار است روز چهارشنبه وزرای دفاع ناتو درشهر «بروکسل» در بلژیک درباره حمایت نظامی از اوکراین و سایر مسائل امنیتی گفت‌وگو کنند.

«اولاف شولتز» صدراعظم آلمان روزهای گذشته گفت که آلمان به ویژه بر تقویت قابلیت‌های پدافند هوایی اوکراین تمرکز خواهد کرد، زیرا انتظار می‌رود روسیه حملات خود را به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در زمستان تشدید کند.

از زمان آغاز جنگ در فوریه ۲۰۲۲، آلمان ۲۴ میلیارد دلار به عنوان کمک مالی به اوکراین ارائه کرده است. این کمک‌ها شامل تسلیحات و تجهیزات پیشرفته، سامانه‌های دفاع هوایی، پهپادهای جاسوسی، تانک، خودروهای جنگی و نفربرهای زرهی است.

این کمک‌ها در حالی صورت می‌گیرد که روسیه بارها نسبت به پیامدهای کمک رسانی به اوکراین هشدار داده است. باوجود افزایش انتقادات در بین جوامع غربی از تداوم پمپاژ پول و تسلیحات به اوکراین برای جنگ با روسیه، گزارش‌ها از پیشی گرفتن رقم کمک‌های اروپا به کی‌یف از آمریکا حکایت دارد.

شبکه «ریانووستی» گزارش داد که کمک‌های نظامی و مالی کشورهای عضو اتحادیه اروپا به اوکراین، از میزان حمایت‌های آمریکا از کی‌یف هم پیشی گرفته است. اتحادیه اروپا در دو سال گذشته رقمی که به بودجه اوکراین کمک مالی کرده است به میزان ۴ درصد بیشتر از بودجه درنظر گرفته شده توسط آمریکا برای کی‌یف است.

وبگاه ریانووستی نوشت: «اتحادیه اروپا در ابتدای ماه سپتامبر ۲۲.۶ میلیارد دلار کمک مالی به اوکراین اختصاص داده که در مقایسه با ۲۱.۷ میلیارد دلار ارائه شده توسط آمریکا، بیشتر بوده است.»

  پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1534476

مهمترین اخبار ایران و جهان: