نیوز سیتی!
02 آذر 1402 - 15:44

رکورد جوجه‌ریزی در استان مرکزی شکسته شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از شکسته شدن رکورد جوجه‌ریزی در آبان ماه امسال در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، علی صفری ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: آبان ماه رکورد جوجه‌ریزی در استان با ۳ میلیون و ۱۲۴ هزار قطعه جوجه ریزی شکسته شد.

وی تصریح کرد:  این میزان جوجه‌ریزی نسبت به ماه قبل ۵۰ درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵ درصد رشد داشته است.

 رئیس جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: استان مرکزی با این میزان جوجه‌ریزی رتبه سوم کشور را از لحاظ انجام تعهد به خود اختصاص داد.

صفری در ادامه از برپایی شانزدهمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی، نهاده ها، ماشین آلات؛ صنایع تبدیلی، دام و طیور، ابزیان، باغبانی، داروهای دامپزشکی و صنایع وابسته خبر داد و گفت: این نمایشگاه از ۱۴ آذر تا ۱۷ آذر در محل دائمی نمایشگاه های دائمی اراک در فضایی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع با حضور فعالان اقتصادی از داخل و خارج استان برپا می‌شود

وی با اشاره به اعلام آمادگی ۵۰ واحد تولیدی برای شرکت در نمایشگاه اظهار کرد: تاکنون استان‌های کردستان، لرستان، البرز، قم، سمنان و مرکزی برای شرکت در نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند که با مدیریت جدید نمایشگاه بین المللی اراک، نسبت به سال‌های گذشته شاهد نمایشگاه بهتری خواهیم بود. 

مهندسی سازی فرایند تولید در حوزه کشاورزی

 شمسی خانی رئیس سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی استان مرکزی نیز رسالت اصلی سازمان نظام مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی را مهندسی سازی فرایند تولید دانست و گفت: ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان کشاورزی دومین رسالت مهم این سازمان است، که علیرغم نیاز بخش کشاورزی به دانش فنی متخصصان امر با حجمی از فارغ‌التحصیل بیکار مواجه هستیم که این سازمان موفق شده با ایجاد مراکز  خدمات کشاورزی بخشی از مشکل اشتغال کارشناسان را برطرف کرده است.

وی تصریح کرد: با بسترسازی صورت گرفته امکان ایجاد درآمد و اشتغال برای ۵۰ نفر از کارشناسان حوزه کشاورزی فراهم شده است.

وی بیان کرد: پیش بینی می‌شود با رویکرد سازمان مبنی بر حمایت از مراکز خدمات کشاورزی و با توسعه واگذاریها امکان خدمات دهی به بهره‌برداران و ایجاد اشتغال  برای فارغ‌التحصیلان فراهم شود.

کارگروه حفاظت از خاک در استان مرکزی شکل گرفت

 شمسی مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز گفت: خاک بستر حیات و منشا زندگی است، و جز منابعی است که باید حفظ و حراست شود چراکه اگر خاک از بین برود، امنیت غذایی جامعه از بین می رود.
وی تصریح کرد: گاها رفتارهای غلط  خاک را با تهدید مواجه می‌کند که امسال برای نخستین بار کارگروه حفاظت از خاک در استان با هدف هم افزایی دستگاه ها در امر حفاظت از خاک راه اندازی شده است.

مدیر آب و خاک استان مرکزی پیگیری قوانین مصوب شده در حوزه خاک را امری ضروری دانست و بیان کرد: از هفتم آذرماه برنامه روز جهانی خاک در سطح استان به اجرا در می‌آید که این برنامه ها شامل تور آموزشی ترویجی، کشاورزی حفاظتی  با حضور بهره برداران، برگزاری نشست  بررسی چالشهای خاک با حضور مسوولان مربوطه بخشی از این برنامه ها است.

پایان پیام 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1582276

مهمترین اخبار ایران و جهان: