نیوز سیتی!
18 آبان 1402 - 11:27

مجازات حبس برای 6 نفر به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی در کرمانشاه

رئیس اداره دامپزشکی کرمانشاه گفت: از ابتدای سال تاکنون برای ۶ نفر به جرم تهدید علیه بهداشت عمومی حکم حبس از سه تا ۶ ماه اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، تورج کرمیان رئیس اداره دامپزشکی کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران در خصوص کشتار غیرمجاز، اظهار کرد: کشتار غیرمجاز معضلی است که سالیان سال، در شهر کرمانشاه وجود دارد.

وی ادامه داد: بیماری‌های مشترکی همچون کزاز، هاری و... بین انسان و دام وجود دارد که باید قبل از کشتار دام تشخیص داده شود، یک سری بیماری‌ها بعد از کشتار قابل تشخیص نیست.

رئیس اداره دامپزشکی کرمانشاه در خصوص کشتار دام در کشتارگاه‌ها، تصریح کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون در کشتارگاه‌ها ۱۷ هزار کیلوگرم در حوزه گاو، گوسفند و بز و ۴۵ هزار تن در حوزه طیور، معدوم و از چرخه توزیع حذف شده است.

وی با اشاره به فعالیت اکیپ‌ها در قالب تیم‌های مشترک، گفت: وظایف ذاتی دامپزشکی ارتقای سطح سلامت و بهداشت عمومی است که علاوه بر نظارت‌هایی که به صورت مستمر داریم مدتی است نظارت‌ها به صورت ویژه از مزرعه تا سفره تشدید پیدا کرده است.

کرمیان به فعالیت ۵ اکیپ در دو شبفت صبح و عصر در سطح شهر، گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۶ هزار و ۱۰۰ مورد بازدید از مراکز عرضه شامل کشتارگاه‌ها، سردخانه‌ها، مراکز فرآورده‌های گوشتی، قصابی رستوران و سایر مراکز مرتبط با فرآورده خام دامی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۶۲ مورد تخلف به صورت ویژه به دستگاه قضایی معرفی شده، تصریح کرد: در این مدت برای ۶ نفر به جرم تهدید علیه بهداشت عمومی حکم حبس از سه تا ۶ ماه اعلام شده که جا دارد از حمایت دستگاه قضایی تشکر کنیم.

این مسوول میزان ضبطی انواع فرآورده‌های خام دامی را بیش از ۶۵ تن اعلام و بیان کرد: برای ۵۳ خودرو که تخلفات بهداشتی داشته حکم توقیف و برای ۳۳ واحد هم حکم پلمب صادر شده است.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1566176

مهمترین اخبار ایران و جهان: