نیوز سیتی!
17 آبان 1402 - 09:17

آسیب جدی به محور پارک ملی گلستان در مرز خراسان شمالی و گلستان

مدیر کل مدیریت بحران گلستان گفت: بارش‌های رگباری و نقطه‌ای در جنوب شرقی و شرق گلستان باعث خسارت به کشاورزی و منازل مسکونی شد و آسیب جدی به محور جاده پارک ملی گلستان در مرز خراسان شمالی شده‌است.

نعمت‌الله حاجی‌زاده صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهارکرد: از روز گذشته بارش‌های رگباری و نقطه‌ای در استان گلستان آغاز شد و این بارش‌ها بیشتر جنوب‌شرقی و شرق گلستان را تحت‌تاثیر خود قرار داد.

وی تصریح‌کرد: بارش‌های روز گذشته و دیشب سبب آبگرفتگی معابر شهری و روستایی،  بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلاب در منازل مسکونی روستایی و برخی از حاشیه شهرهای گالیکش، کلاله،مینودشت، رامیان  و آزادشهر شده‌است.

مدیرکل مدیریت بحران گلستان خاطرنشان کرد: برخی از مسیرها و محورهای مواصلاتی کوهستانی به خاطر ریزش، رانش و آبگرفتگی رودخانه‌ها در محورهایی مانند خوش‌ییلاق، اولنگ و پارک ملی گلستان مسدود شده بود که خوشبختانه تا امروز صبح اغلب مسیرها و محور‌های مواصلاتی بجز پارک ملی گلستان بازگشایی شدند.

وی ادامه داد: محور گالیکش به پارک ملی گلستان در مرز استان گلستان بازگشایی شده اما این محور در مرز خراسان شمالی آسیب جدی دیده و به گفته مسئوولان خراسان شمالی حداقل تا یک هفته آینده مسدود است.

حاجی‌زاده گفت: بارش‌ها و سیلاب‌های روز گذشته و دیشب باعث خسارت‌هایی به منازل مسکونی، زیرساخت‌ها و مزارع کشاورزی به ویژه در شرق گلستان شده‌است که اطلاعات کامل آن تا دو روز آینده توسط کارشناسان احصا و اعلام می‌شود.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1565276

مهمترین اخبار ایران و جهان: