نیوز سیتی!
04 آبان 1402 - 15:00

اولین شهرک مردمی انرژی خورشیدی در یزد ایجاد می‌شود

دستیار استاندار یزد در امر مردمی سازی از ایجاد اولین شهرک مردمی انرژی‌های خورشیدی در استان خبر داد و گفت: ایجاد این شهرک طرح شهرک می‌تواند ضمن حل مسئله کمبود برق، برای مردم سودآور باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، مسعود پارسافر، ظهر امروز در جمع برخی خبرنگاران حاضر شد و با اشاره به ظرفیت‌های استان یزد برای تولید برق خورشیدی اظهار کرد: ناترازی برق همیشه در کشور به عنوان یک مسئله مطرح بوده است و این مسئله می تواند با میدان داری مردم تا حد زیادی مرتفع شود.

وی افزود: با توجه به ضرورت توسعه و افزایش تولید انرژی های خورشیدی در استان به عنوان یکی از مهم ترین مصوبات سفر رییس جمهور به یزد، اولین شهرک مردمی انرژی های خورشیدی در استان ایجاد می شود.

دستیار استاندار در امر مردمی سازی تصریح کرد: سرمایه های خرد مردم وقتی برای یکی طرح سودآور اقتصادی به میدان اورده شود می تواند در حل مسائل اقتصادی نقش بسزایی داشته باشد و امیدورایم طرح شهرک مردمی انرژی خورشیدی می تواند ضمن حل مسئله کمبود برق، برای مردم سودآور باشد.

پارسافر خاطرنشان کرد: افزایش سهم مردم در حوزه های اقتصادی یکی از مسائلی است که در دولت مردمی سیزدهم به آن توجه ویزه شده و طرح های مختلف برای تحقق این مسئله در ستاد حکمرانی مردمی استان یزد در دست بررسی است.

پایان پیام/الف

منبع: فارس
شناسه خبر: 1551332

مهمترین اخبار ایران و جهان: