نیوز سیتی!
14 آبان 1402 - 15:54

جریان غرب‌گرا صدای «مردم کردستان» را نشنید

رسانه های جریان غربگرا در سال گذشته و همزمان با اغتشاشات، مدعی بودند که باید صدای مردم کردستان را بشنویم. این ادعا در حالی بود که این طیف هیچگاه صدای مردم کردستان را منعکس نکردند.

فارس پلاس؛ خط ویژه - خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

جریان غربگرا صدای «مردم کردستان» را نشنید

رسانه های جریان غربگرا در سال گذشته و همزمان با اغتشاشات، مدعی بودند که باید صدای مردم کردستان را بشنویم. این ادعا در حالی بود که این طیف هیچگاه صدای مردم کردستان را منعکس نکرده و صرفا به بلندگوی اغتشاشگران و تروریست ها تبدیل شده بود.

پنجشنبه و جمعه گذشته، رئیس جمهور به کردستان سفر کرد. این سفر رئیس جمهور بسیار مهم و قابل توجه بود. در جریان سفر رئیس جمهور، راه آهن سنندج-همدان بعد از ۱۸ سال، فرودگاه سقز بعد از ۲۷ سال، ورزشگاه بانه بعد از ۱۰ سال و سد سقز بعد از ۱۳ سال به بهره برداری رسیده و افتتاح شد.
 

 

 


اهتمام دولت سیزدهم در رسیدگی به مطالبات مردم در سراسر کشور و از جمله استان کردستان، استقبال و خوشحالی مردم را در پی داشته است. بر همین اساس در سفر اخیر رئیس جمهور به کردستان شاهد استقبال پرشور مردم غیور و خونگرم کردستان بودیم.

با اینحال این رویداد مهم و خوشحالی مردم کردستان، هیچ جایی در صفحات اول رسانه های منتسب به جریان غربگرا نداشت. این رسانه ها غالبا با بی اهمیتی از این رویداد مهم عبور کردند.

این رویکرد دقیقا مشابه واکنش رسانه های معاند به سفر رئیس جمهور به کردستان بودیم. رسانه هایی از جمله بی بی سی فارسی، اینترنشنال، صدای آمریکا، رادیوفردا و... سفر رئیس جمهور به کردستان و دستاوردهای این سفر را به طور کامل سانسور کردند.

یکی از کارویژه های اصلی دشمن، هدف قرار دادن امید مردم و القای یأس و ناامیدی است. سانسور اخبار خوب و امیدوارکننده نیز در همین راستا انجام می گیرد.

مدیران رسانه های جریان غربگرا باید درباره این همصدایی به افکارعمومی و از جمله مردم غیور کردستان پاسخگو باشند.

 

ذوق زدگی شبکه تروریستی ضدایرانی از یادداشت روزنامه اعتماد

شبکه تروریستی اینترنشنال از یادداشت روزنامه اعتماد استقبال کرد. این روزنامه منتسب به جریان غربگرا در یادداشتی با عنوان «دو بازنده تا این لحظه» به قلم «عباس عبدی» نوشت:«در اینجا می‌خواهم به دو شکست‌خورده مهم این جنگ اشاره کنم که شکست آنان تا این مرحله قطعی به نظر می‌رسد؛ یکی در غرب و یکی هم در ایران... بازندگان این جنگ در ایران شناخته شده هستند. کسانی که خود را اکثریت می‌پندارند ولی  نمی‌توانند یک تظاهرات بزرگ چند صدهزار یا حتی چند میلیونی برگزار کنند.»
 


ادعای نویسنده یادداشت مذکور در حالی است که از ابتدای عملیات طوفان الاقصی، اجتماعات گسترده ای در ایران برپا شده است. آخرین نمونه آن حضور انبوه و میلیونی مردم ایران در راهپیمایی سراسری ۱۳ آبان بود. راهپیمایی که امسال رنگ و بوی ضداسرائیلی نیز به خود گرفت و پرچم های فلسطین در کنار پرچم ایران به صورت انبوه در دستان مردم بود.

لازم به ذکر است که نویسنده یادداشت مذکور  دو دهه قبل به خاطر مشارکت در نظرسنجی‌سازی به نفع آمریکا، به همراه کسانی چون حسین قاضیان و بهروز گرانپایه در موسسه آینده دادگاهی شد و از این جهت، فردی سابقه‌دار در حوزه نظرسنجی‌سازی (جعل نظرسنجی) به شمار می‌رود! بر همین اساس برخی فعالین جریان غربگرا مهارت خاصی در آمارسازی و عوض کردن جای اکثریت و اقلیت دارند.

این طیف با همین قبیل ادعاها، جشن مشارکت ۸۵ درصدی مردم در انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ را به آشوب و التهاب بدل کرد. بعدها فعالین این طیف اعتراف کردند که «تقلب، اسم رمز فتنه و آشوب بوده است».

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1562176

مهمترین اخبار ایران و جهان: