نیوز سیتی!
03 آبان 1402 - 13:58

چرا اقدام قانونی سازمان لیگ مخفیانه انجام شد؟!

روز گذشته یک جلسه مهم درمورد مجمع سازمان لیگ در سکوت کامل خبری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، برگزار نشدن مجمع عمومی سازمان لیگ فوتبال سبب شده اعضای فعلی هیات رئیسه این سازمان با وجود گذشت بیش از یک سال از اتمام دوره حضور خود در این هیات رئیسه، همچنان فعالیت‌شان را ادامه بدهند. 

هرچند با بازگشت حیدر بهاروند به سازمان لیگ، مقدماتی برای برگزاری این مجمع و معرفی نفرات جدید هیات رئیسه در حال انجام است. 

با این وجود روز گذشته در یک اقدام پنهانی و بدون اطلاع رسانه‌ها، روسای هیات‌های استانی با حضور در مرکز ملی فوتبال اقدام به رای‌گیری برای انتخاب نمایندگان هیات‌های استانی کردند. طبق اساسنامه هیات‌های استانی در مجمع سازمان لیگ 6 عضو دارند( 4عضو لیگ برتر-2 عضو لیگ یک)

6 عضو از مدیران تیم‌های لیگ برتری و لیگ یکی، رئیس، نایب رئیس و دبیرکل فدراسیون فوتبال دیگر اعضای این مجمع 15 نفره هستند.

برگزاری نشست بین روسای هیات‌ها برای انتخاب نمایندگان آنها در مجمع غیرقانونی تلقی نمی‌شود اما باید روشن شود چرا این اقدام قانونی مخفیانه صورت گرفته است؟!

در پایان رای گیری روز گذشته نیز این نفرات توانستند  به عضویت مجمع دربیایند:
۱-رحیم درزی خلردی ۱۰ رای (مازندران)

۲-عبدالکاظم طالقانی ۹ رای (خوزستان)

۳-محمدرضا غفاری ۸ رای (مرکزی)

۴-جواد ششگلانی ۸ رای (آذربایجان شرقی)

۵-حسین باجیوند ۶ رای (قزوین)

۶-قربانعلی الماس خاله ۶ رای (گیلان)

هرچند حیدر بهاروند و سایر متولیان برگزاری جلسه تاکنون ادله خود را درمورد پنهانی برگزار شدن  آن ارائه نکرده‌اند اما عبدالکاظم طالقانی، رئیس هیات فوتبال خوزستان در گفت و گویی با خبرگزاری فارس اعلام کرده روسای هیات‌ها از هفته گذشته در جریان برگزاری این نشست بوده‌اند.

عبدالکاظم طالقانی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد جلسه هیات فوتبال استان‌ها برای انتخاب نمایندگان هیات‌ها در مجمع سازمان لیگ، اظهار داشت: من هم جزء افرادی بودم که باید در جلسه شرکت کرده و به گزینه‌های حضور در مجمع رای می‌دادم. حدود یک هفته قبل در جریان برگزاری این جلسه قرار گرفتیم و روز گذشته هم این رای گیری انجام شد.

وی اضافه کرد: برای برگزاری مجمع سازمان لیگ باید ابتدا نفرات مجمع مشخص شوند. در جلسه روز گذشته نیز نمایندگان هیات‌های استانی انتخاب شدند و در مرحله بعدی نیز قرار است نمایندگان باشگاه‌ها برای حضور در مجمع انتخاب شوند. مجمع سازمان لیگ 15 عضو دارد که 6 عضو نماینده هیات‌های استانی، 6 عضو نمایندگان باشگاه‌ها، رئیس، نایب رئیس و دبیرکل فدراسیون عضو آن هستند. 

رئیس هیات فوتبال خوزستان درمورد دلیل پنهانی برگزار شدن این جلسه، توضیح داد: خود سازمان لیگ باید در این مورد توضیح بدهد اما ما از هفته قبل در جریان برگزاری جلسه بودیم.

طالقانی در پاسخ به این سوال که آیا نامزدها نیز قبل از برگزاری مجمع مشخص شده بودند، گفت: کار خاصی نداشت. اعضا در همان جلسه خودشان را به عنوان نامزد معرفی کردند و رای گیری هم انجام شد. فقط باید خود روسای هیات‌ها اعلام نامزدی می‌کردند که در جلسه این کار را انجام دادند.

وی درمورد زمان برگزاری انتخابات هیات رئیسه سازمان لیگ، توضیح داد: هر زمان مجمع تکمیل و ساز و کار فراهم شد، زمان برگزاری مجمع نیز اعلام می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1550132

مهمترین اخبار ایران و جهان: