نیوز سیتی!
01 دی 1402 - 15:56

امام جمعه موقت ساری: مهاجرت معکوس در رژیم صهیونیستی پس از ۷۰ سال نتیجه طوفان‌الاقصی بوده است

خطیب جمعه موقت ساری با بیان اینکه یهودیان برای دیگر انسان‌ها حقوق بشری قائل نیستند و مال‌دوست و دنیاطلب هستند،گفت: اما خوشبختانه در شرایط فعلی بسیاری از یهودیان شهرک‌ها را ترک کردند و این مهاجرت معکوس در طول ۷۰ سال برای نخستین‌بار اتفاق افتاد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام سیدحسن حسینی‌کارنامی امام جمعه موقت ساری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ساری با بیان اینکه ۷۷ روز از قضیه فلسطین طوفان‌الاقصی می‌گذرد، اظهار کرد: شکست‌ناپذیری ارتش رژیم صهیونیستی و ابهتی که در دنیا برای خودش به پا کرده بود با گروه جهادی که مقابل این ارتش به ظاهر مسلح ایستادند، باوجود هزینه‌های میلیون دلاری مسئله کم اهمیتی نبوده است.

وی با اشاره به پیش‌بینی قرآن مبنی بر شکست اسرائیل،گفت: امیدواریم این شکست همین باری باشد که در فلسطین اشغالی در حال رخ دادن است.

خطیب جمعه موقت ساری با بیان اینکه یهودیان برای دیگر انسان‌ها حقوق بشری قائل نیستند و مال‌دوست و دنیاطلب هستند، تصریح کرد: اما خوشبختانه در شرایط فعلی بسیاری از یهودیان شهرک‌ها را ترک کردند و این مهاجرت معکوس در طول ۷۰ سال برای نخستین‌بار اتفاق افتاد.

وی با اعلام اینکه قریب به ۲۰ هزار مرد، زن و کودک تاکنون در این جنگ نابرابر قربانی شدند،گفت: مردم فلسطین برای استقلال و آزادی خون می‌دهند خون جوانان فلسطینی بی‌پاسخ نخواهد ماند.

خطیب موقت جمعه ساری به سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی اشاره کرد و افزود: میزان سوادآموزی در طول سال‌های انقلاب اسلامی به رشد خوبی دست یافت، از سازمان نهضت سوادآموزی تشکر داریم که امیدواریم شاهد ریشه‌کن شدن بی‌سوادی و کم‌سوادی در جامعه باشیم.

حسینی‌کارنامی با اشاره به روز راهداری و حمل و نقل، اضافه کرد:  استان مازندران گلوگاه‌های مسافرتی فراوانی دارد، لازم است تسهیلات لازم برای کاربران جاده‌ای در نظر گرفته شود.

وی  با  اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در اسفندماه امسال گفت: مهم‌ترین مطالبه مقام معظم رهبری حمایت حداکثری در انتخابات است باید ظرفیت‌های لازم برای حضور در انتخابات فراهم شود.

خطیب موقت جمعه ساری درباره مسائل مرتبط با عفاف و حجاب خاطرنشان کرد: غالب و قاطبه زنان در جامعه ما معتقد به حجاب هستند، طبق آمار درصد کمی هنجارهای عرفی و دینی پوشش را رعایت نمی‌کنند که از آنها می‌خواهیم به عنوان جامعه بانوان به این ارزش‌های دینی اهمیت دهند.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیداری که سال‌های پیش‌تر با خانواده‌های شهدا داشتند برای مادران، پدران، فرزندان و حتی بستگان شهیدان با حفط حرمت آنان، چراکه آنان در مجاهدت شهیدان خود شریک هستند.

خطیب موقت جمعه ساری با اشاره به تشییع پیکر شهدای گمنام در سراسر کشور و استان یادآور شد: کسانی که در راه خدا صبوری کرددند و عزیزان خود را در راه خداوند تقدیم می‌کنند، حرمت دارند، خانواده‌هایی که سال‌های سال رنج را در خودشان داشتند و احساسات خود را بروز ندادند و عزیزان‌شان را با جان و دل تقدیم کردند، قابل ارزش، احترام و تکریم هستند.

حسینی‌کارنامی در این زمینه  ادامه داد: بیش از چهل سال مادران و پدران شهیدان ناله می‌کنند، این روحیه مادران و پدران شهید است که در مجاهدت فرزندان خود سهیم و نور چشم انقلاب اسلامی ما هستند.

خطیب موقت جمعه ساری با تبریک ایام تولد حضرت عیسی مسیح و تبریک این روز به جامعه مسیحیت،اظهار کرد: انتظار ما از جامعه مسیحیت این است در برابر ظلم و ستم و جنایت‌های صهیونیست‌ها در برابر غزه سکوت نکنند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1612532

مهمترین اخبار ایران و جهان: