نیوز سیتی!
15 آذر 1402 - 18:18

شهدای الحشد الشعبی در حمله آمریکا به 10 نفر افزایش یافت

یکی دیگر از رزمندگان مقاومت عراقی که در حمله آمریکایی‌ها به منطقه «جرف النصر» در استان بابل عراق زخمی شده بود، بر اثر شدت جراحات به شهادت رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با شهادت یکی از دیگر از مجروحان حمله آمریکا در تاریخ یکم آذر، تعداد شهدای این جنایت به ۱۰ نفر افزایش یافت.

ارتش آمریکا در ترایخ یکم آذر گزارش داد که نیروهای این کشور در پاسخ به حملات به نیروهای آمریکایی در منطقه، تأسیساتی را در عراق هدف حملات دقیق قرار داده‌اند.

این حمله که در مقر حزب‌الله عراق در منطقه «جرف النصر» (جرف الصخر) در شمال استان بابل رخ داد، موجب عصبانیت شدید گروهها و شخصیت‌های مختلف عراقی شده است.

در این راستا «اکرم الکعبی» دبیرکل جنبش نجبای عراق روز شنبه ضمن فراخوان همگانی برای اعلان جنگ و اخراج اشغالگران از عراق، تأکید کرد که مقاومت در میدان به وعده‌های خود عمل خواهد کرد.

«قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق نیز در یک سخنرانی تلویزیونی از ادبیات دولت این کشور در خصوص درخواست از آمریکا برای خروج از عراق انتقاد کرد.

وی با بیان اینکه حضور نظامی آمریکا مغایر با قانون اساسی عراق است، افزود:«درخواست عراق در سال ۲۰۱۴ فقط شامل انجام حملات هوایی و کمک اطلاعاتی بود و شامل ایجاد پایگاه‌های نظامی و حضور نیروهای رزمی نمی‌شد».

اما «ابوحسین الحمیداوی» دبیرکل گردان‌های حزب‌الله عراق نیز در بیانیه‌ای گفت که حملات علیه پایگاههای آمریکا تا زمانی که این کشور به اشغالگری در عراق ادامه می‌دهد، متوقف نخواهد شد.

از سوی دیگر شبکه المیادین روز یکشنبه گزارش داد که در حمله هوایی نیروهای آمریکایی به مواضع جنبش النجباء در کرکوک، ۵ نفر به شهادت رسیدند. «اکرم الکعبی» دبیرکل نجباء پس از این حمله نیز اعلام کرد که بی شک انتقام خون این شهدا از آمریکایی‌ها گرفته خواهد شد.

از ابتدای حملات وحشیانه اسرائیل در غزه گروههای مقاومت در عراق نیز به همراه حزب‌الله لبنان و مقاومت یمن و سوریه، دهها حمله به پایگاههای آمریکا انجام داده‌اند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1596332

مهمترین اخبار ایران و جهان: