نیوز سیتی!
25 مهر 1402 - 07:09

۱۰ میلیارد تومان پروژه ورزشی در کردستان افتتاح می‌شود

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان گفت: همزمان با هفته ورزش و تربیت بدنی ۶ طرح ورزشی با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در سطح استان به بهره‌برداری می رسد.

آمنه غلام‌ویسی در گفت‌وگو با خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی و ورزشی به مناسبت هفته ورزش و تربیت بدنی در استان کردستان برگزار می‌شود. 

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان افزود: همزمان با این ایام ۶ طرح ورزشی با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در سطح  استان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه طرح  سالن ۱۲۰۰ نفری بانه از طرح‌های نیمه‌تمامی بود که امسال تکمیل شده است،گفت: این طرح شاخص همزمان با سفر دوم رییس جمهور به استان، بهره‌برداری می‌شود.

غلام‌ویسی در ادامه بیان کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، دیدار با خانواده شهدای ورزشکار و پیشکسوتان ورزشی از جمله برنامه‌های دیگر این هفته است.

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود یکی از برنامه‌های شاخص این اداره‌کل را جذب اسپانسر و حمایت مالی برای تیم‌های ورزشی عنوان کرد و گفت: با برگزاری جلساتی و با همکاری استاندار و دیگر مسئولین استان به اقدامات موثری دست یافتیم ضمن اینکه با قوت بیشتری ادامه خواهیم داد و به دنبال این هستیم تا با قردادهایی، این حمایت‌ها بصورت دراز مدت باشد.

وی اضافه کرد: شرکت پنجره آسمان و لاستیک بارز، حامی مالی تیم‌های استان هستند و درصدد هستیم این حمایت به دیگر صنایع  برسد و تعداد تیم‌های ورزشی مورد حمایت افزایش یابد.

غلام‌ویسی با تاکید بر اینکه اولویت دولت سیزدهم اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است، افزود: در حوزه ورزش و جوانان در دولت سیزدهم ۴۰ زمین چمن مصنوعی در سطح استان به بهره‌برداری رسید.  

وی با اشاره به اینکه اکنون ۳۰ پروژه عمرانی نیمه‌تمام از ۱۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در استان وجود دارد، افزود: برای اتمام این طرح‌ها در حال حاضر ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

سرپرست اداره‌کل ورزش‌ و جوانان کردستان میانگین سرانه فضای ورزشی در کشور را ۸۰ صدم مترمربع است.

غلام‌ویسی اذعان کرد: بنا است بسیج سازندگی تا پایان سال آینده 100 چمن ورزشی را در سطح استان احداث کند.

وی در سخنانی یادآور شد: ورزش و جوانان و شخص بنده از برقراری فضای سالم در ورزش حمایت می کنیم و به هیچ عنوان حمایتی از شخص خاصی نداریم. 

سرپرست ادلره‌کل ورزش و جوانان کردستان با بیان اینکه در سال جاری اکثر مدال های مسابقات توسط بانوان ورزشکار کسب شده است، افزود:  طرحهای مدونی برای توسعه ورزش استان داریم که بخش مهمی از آن به حوزه ورزش بانوان اختصاص دارد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1540432

مهمترین اخبار ایران و جهان: