نیوز سیتی!
13 آذر 1402 - 16:49

کلاهبردارانی که موبایل قسطی می‌فروشند

جانشین فرمانده انتظامی استان البرز گفت: کلاهبردارانی که با آگهی فروش موبایل قسطی اقدام به ۴۰ فقره کلاهبرداری اینترنتی از طریق ایجاد درگاه واریز وجه کرده بودند، توسط پلیس فتا شهرستان فردیس دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محمد نادربیگی، رئیس پلیس فتای استان البرز، امروز در جمع اصحاب رسانه، گفت: به دنبال ارجاع چندین فقره پرونده کلاهبرداری اینترنتی با شیوه آگهی کردن فروش اقساطی تلفن همراه به پلیس فتای شهرستان فردیس ، رسیدگی به پرونده در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: بررسی‌های ابتدایی ماموران حکایت از این داشت که کلاهبرداران با آگهی کردن فروش اقساطی تلفن همراه در سایت‌های شیپور و دیوار ابتدا سوژه‌های خود را شناسایی و از طریق درگاه اینترنتی متعلق به خود مبالغی را تحت بیعانه دریافت و پس از آن مالباخته را مسدود می‌کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان البرز با بیان اینکه با انجام اقدامات فنی و پلیسی هویت ۲ نفر از کلاهبرداران شناسایی شد، گفت: در ادامه با هماهنگی مقام قضایی ماموران به ۲ نقطه از استان تهران اعزام و هر ۲ متهم را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه این افراد تعداد قابل توجهی لوازم الکترونیک مربوط به انجام کلاهبرداری‌هایشان کشف شد.

نادربیگی با اشاره به شناسایی ۴۰ نفر از مالباختگان این پرونده، گفت: تلاش ماموران برای کشف زوایای پنهان و مالباختگان احتمالی ادامه دارد.

وی در پایان به شهروندان توصیه کرد که ترجیحاً خریدهای خود را به صورت حضوری و در صورت خرید آنلاین به سایت‌های معتبر مراجعه کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1593776

مهمترین اخبار ایران و جهان: