نیوز سیتی!
14 آذر 1402 - 09:04

شهرداری‌ها در راستای رفع نواقص پله‌های برقی اقدام کنند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: شهرداری‌ها بویژه شهرداری کلانشهر کرج باید با فعال کردن و رفع نواقص پله‌های برقی سطح شهر در راستای کاهش آمار فوتی‌های ناشی از تصادف اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، احمد افضلی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز، شامگاه دوشنبه در جلسه مشترک دهمین جلسه شورای ترافیک و کمیسیون ایمنی و سوانح استان که با حضور اعضای شورا در سالن شهدای دولت برگزار شد، اظهار کرد: در این راستا لازم است در حوزه درون شهری و برون شهری، شهرداری ها و دستگاه های ذیربط همکاری لازم را داشته باشند.

وی افزود: ذخیره سازی مناسب نمک و ماسه برای ایمن سازی مسیرها در این مقوله از اهمیت بسزایی برخوردار است که باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه ۸۵ درصد از تصادفات شهری مربوط به عابرین پیاده است، از شهرداری های استان خواست نسبت به رفع نقاط حادثه خیز استان با همکاری دستگاه های ذیربط اقدام کنند.

به گفته وی بر اساس اعلام رسمی از سوی پلیس استان، طی ۸ ماه جاری ۹۲ نفر در سطح استان فوت کرده اند که ۸۶ نفر از آنان عابرین پیاده بودند.

افضلی خاطر نشان کرد: به منظور کاهش این آمار شهرداری ها بویژه شهرداری کلانشهر کرج باید با فعال کردن و رفع نواقص پله‌های برقی سطح شهر اقدام کنند.

گفتنی است در این جلسه علاوه بر پلیس راهور، دستگاه های ذیربط در خصوص سرویس دانش آموزان استثنایی استان، اقدامات صورت گرفته در خصوص رفع نقاط حادثه خیز استان گزارشی از اقدامات صورت گرفته ارائه کردند.

 

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1594276

مهمترین اخبار ایران و جهان: