نیوز سیتی!
17 آذر 1402 - 15:19

وزیر ورزش: ۱۸۶ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه ورزش پیش بینی شده است

وزیر ورزش و جوانان گفت: اعتباری بالغ بر ۱۸۶ میلیارد تومان پیش بینی شده است که مهم ترین آن ۸۰ میلیارد تومان فقط برای سالن ۶ هزار نفری مجموعه انقلاب است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان، امروز در جمع اصحاب رسانه، در خصوص پروژه‌ها، گفت: استان البرز ظرفیت‌های ورزشی بسیار خوبی دارد که همواره  ورزشکاران زیادی در سطوح قهرمانی درخشیدند و نیاز به توجه بیشتری مخصوصا در عرصه ورزش قهرمانی دارد.

وی با اشاره‌ای به زیرساخت‌های ورزشی استان کرد و افزود: باید توجه‌‌ای ویژه‌ای به بحث زیرساخت‌های استان البرز شود.

هاشمی ادامه داد:  امروز در مرکز استان بازدیدی سازه صخره‌نوردی، سالن جانبازان و سالن ۶هزار نفری انقلاب که سالن ملی است داشتیم  و همچنین مقرر گردید تا پایان سال به بهر‌ه‌برداری برسد.

وی افزود: در فردیس زمین چمن مصنوعی و استخر چند منظوره به زودی بهره‌برداری می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص اعتباری که در  در دوره دوم سفر رییس جمهور پیش بینی شده است، گفت: اعتباری بالغ بر ۱۸۶ میلیارد تومان پیش بینی شده است که مهم ترین آن ۸۰ میلیارد تومان فقط برای سالن ۶ هزار نفری مجموعه انقلاب است.

وی اشاره‌ای به سرانه ورزشی استان کرد و افزود: اعتقاد داریم سرانه خوب است افزایش پیدا کند اما بهتر از سرانه میزان استفاده از سرانه موجود است.

هاشمی در خصوص طرح آمایش سرزمین ورزش کشور، بیان کرد: این تکلیف قانونی است که قانون‌گذار بر عهده وزارت ورزش و جوانان گذاشته، تقریبا ۵۰درصد آمایش سرزمین انجام شده است.

وی ادامه داد: در این آمایش سرزمین تکلیف هر استان مشخص می‌شود که شهرستان چه امکاناتی نیاز و چه ظرفیت‌های ورزشی دارد تا بتوانیم بر اساس آمایش سرزمین دغدغه همیشگی ورزش کشور را برآورده کنیم.

هاشمی گفت: دنبال افزایش هیات در کل کشور نیستیم باید به شکل تخصصی هر شهرستانی باتوجه به ظرفیتی که دارد رشته خود را انتخاب و الویت‌بندی کند و آمایش سرزمین در این راستا انجام می‌شود.

وی ادامه داد: حضور در جمع نخبگان و پیشکسوتان در هر حوزه‌‌ای می‌تواند کمک کننده باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1597932

مهمترین اخبار ایران و جهان: