نیوز سیتی!
27 مهر 1402 - 10:01

ظرفیت هنر و ادبیات برای ترویج فرهنگ ایثار به‌کار گرفته شود

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان بر لزوم استفاده از ظرفیت هنر و ادبیات برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان صبح امروز در نشستی، با تأکید بر لزوم تکریم خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان اظهار کرد: خوشبختانه در سال‌های گذشته اقدامات مناسبی در بخش‌های مختلف برای خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران انجام شده است.

امام جمعه سمنان توجه به مسائل فرهنگی را در کنار برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات رفاهی، بهداشتی و درمانی خانواده معظم شهدا و ایثارگران ضروری دانست و افزود: سرمایه‌های فرهنگی گران‌قدری بین والدین، همسران و فرزندان شهدا وجود دارند که باید از این ظرفیت برای ترویج ارزش‌های دفاع مقدس استفاده کرد.

وی گفت: در معرفی فرهنگ ایثار و شهادت باید به ذائقه نسل جوان توجه شود و نباید به روش‌های سنتی و تکراری بسنده کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان امروز هم در خط مقدم دفاع از ارزش‌های اسلام، نظام و انقلاب قرار دارند، اظهار کرد: خانواده‌های معظم شهدا چشم و چراغ ملت ایران هستند.

مطیعی رسیدگی به مشکلات خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان را وظیفه همگان به‌ویژه بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد و افزود: بسیاری از مشکلات و مسائل خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان با پیگیری قابل رفع بوده و شایسته است مسؤولان در این مسیر از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت هنر و ادبیات برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خاطرنشان کرد: امیدواریم در مسیر سربازی حضرت ولی‌عصر (عج)، نقش خود را به بهترین وجه انجام دهیم.

پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1543176

مهمترین اخبار ایران و جهان: