نیوز سیتی!
27 آبان 1402 - 19:30

اختصاص ۹ میلیارد تومان بودجه برای تجهیز هنرستان‌های البرز

وزیر آموزش و پرورش، گفت: ۷ میلیارد تومان برای تجهیز هنرستان‌های این استان اختصاص داده شده که امروز ۹ میلیارد تومان به این امر مهم اضافه شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش، امروز در شورای آموزش و پرورش که در محل سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با بیان اینکه استان البرز کاستی‌هایی در زیرساخت‌ها و سرانه ها دارد، گفت: اما روند پیشرفت آن بسیار خوب است و انتظار می‌رود که بزودی در تراز بهترین استان‌های کشور قرار گیرد.

وی اشاره‌ای به  ساخت ۱۰۰ مدرسه ظرف کمتر از ۲ سال کرد و افزود: در این استان یک تحول بزرگ است،  آموزش و پرورش بدو و صدر بسیاری از امور و چتر تمامی دستگاه‌ها است بنابراین باید نگاه ویژه‌ای به این حوزه صورت گیرد. 

این مقام مسوُول در خصوص رشد جمیعت، بیان کرد: رشد جمعیت و مهاجرت  بار بزرگی بر دوش این استان نهاده که سرانه ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. 

صحرایی با اشاره به اینکه کوچکترین غفلت از آموزش و پرورش بالاترین خسران را به بار می‌آورد، تصریح کرد: نیاز که در راستای تعلیم و تربیت، برنامه ریزی دقیقی در کشور صورت بگیرد و به مرحله اجرا برسد.

وی ‌اشاره‌ای به ساخت ۵۰ زمین چمن مصنوعی در استان البرز کرد و گفت: برای ساخت ۵۰ زمین چمن مصنوعی در مدارس استان البرز همراهی لازم را خواهیم داشت. 

صحرایی ادامه داد: به طور قطع استان البرز در نوسازی مدارس به اعتباری ویژه نیاز دارد و درصدد هستیم توجه بیشتری را به این استان سوق دهیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اکنون نقش و جایگاه هنرستان‌ها بیش از هر زمان دیگری مهم جلوه می‌کند چراکه دستیابی به اشتغال منوط به داشتن مهارت است، گفت: طرح کاد را به نوعی احیا کرده ایم و بزودی طرح ملی مهارت رونمایی خواهد شد.

صحرایی با اشاره به اینکه طی طرحی هدفگذاری کردیم که ۴۵ درصد دبیرستان‌های استان به هنرستان تبدیل شود، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی نیز این طرح را با ۵۰ درصد مدارس مصوب کرد.

وی ادامه داد: بر این باور هستیم که باید تحصیل در خدمت حرفه آموزی با هدف دستیابی به اشتغال باشد تا آینده شغلی دانش آموزان را تامین کند. 

صحرایی خطاب به مسوولین، گفت: از مسئولان استان انتظار می‌رود دانشگاه فرهنگیان را مورد توجه ویژه ای قرار دهند، امسال انباشتی از موضوعات سنواتی در حوزه بازنشستگی معلمان نمود پیدا کرد.

وی در خصوص مشکل کمبود معلم، افزود: طی آزمونی در دو نوبت ۵۰ هزار معلم جذب شد و با ۲۵ هزار معلم از دانشگاه فرهنگیان، برای اولین بار حدود ۷۵ هزار معلم ظرف یک سال به سیستم آموزش و پرورش کشور اضافه شد. 

صحرایی با بیان اینکه ۱۱ میلیارد تومان اعتبار برای سرمایش و گرمایش استان البرز تخصیص یافته است، تصریح کرد: ۷ میلیارد تومان برای تجهیز هنرستان‌های این استان اختصاص داده شده که امروز ۹ میلیارد تومان به این امر مهم اضافه شد. 

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: می‌توان در راستای مولدسازی و خلق ثروت مدارس را مورد بهره‌برداری قرار داد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1576832

مهمترین اخبار ایران و جهان: