نیوز سیتی!
11 آبان 1402 - 10:09

کار زیبای بچه‌های مدرسه تحولی دهدشت در منزل یک شهید+ فیلم

مدرسه تحولی حضرت اسماعیل دهدشت در ادامه برنامه‌های خلاقانه خود، این‌بار به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی، با حضور در منزل یکی از شهدای دانش‌آموز دهدشت (شهید والامقام عنایت‌الله دلخون) حضور یافتند و مربی دانش‌آموزان درس مربوط به شهید محمدحسین فهمیده را در منزل این شهید والامقام تدریس کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، مدرسه تحولی حضرت اسماعیل دهدشت، در چند سال اخیر اقدام به برگزاری کارهای خلاقانه برای دانش‌آموزان این مدرسه را در دستور کار خود قرار داده است.

روش‌های نوین علمی، گردش‌های علمی متعدد، اردوهای ۲۴ ساعته در مدارس، احداث کارگاه مهارت محور، استفاده از ظرفیت‌های کارگاهی هنرستان، استعدادیابی تخصصی دانش‌آموزان و تشکیل تیم روباتیک، تیم‌های هنری، تیم‌های ورزشی، کار تخصصی تربیتی و آموزش صحیح دینداری از جمله اقدامات مدرسه تحولی بوده است.

هم‌چنین مدرسه تحولی حضرت اسماعیل(ع) دهدشت، موفق شد در رویداد بین‌المللی الف‌تا در تهران، به عنوان مدرسه برگزیده کشوری انتخاب شود.

حال امروز و در جنگ شناختی و ترکیبی امروز دشمن، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه خصوصا برای نسل جوان از ضروریات جامعه امروز است.

در همین راستا با توجه به هفته بسیج دانش‌آموزی و شهادت شهید محمد‌حسین فهمیده، در یک حرکت خلاقانه، دانش‌آموزان پایه سوم مدرسه تحولی حضرت اسماعیل دهدشت، به همراه معلم و کادر مدرسه به مناسبت شهادت شهید دانش‌آموز، حسین فهمیده و همزمان با تدریس این درس در کتابشان، کتاب‌های فارسی خود را همراه خود به خانه شهید دانش‌آموز، شهید عنایت‌الله دلخون بردند و ضمن سرکشی از خانواده شهید و احترام به مقام شامخ شهدا و اهدای گل و هدیه به خانواده شهید، دانش‌آموزان در منزل شهید کتاب‌های فارسی خود را باز کرده و از روی درس شهید حسین فهمیده خواندند و به شهدای دانش آموز ادای احترام کردند.

 

در این برنامه که امام جمعه شهرستان کهگیلویه، مدیریت آموزش و پرورش شهرستان و مسؤول بسیج دانش‌آموزی نیز دانش‌آموزان مدرسه تحولی را همراهی می‌کردند، امام جمعه دهدشت اظهار کرد: شهدا برای این‌که امروز ایران کشوری بزرگ، پهناور، قدرتمند و یک ابرقدرت باشد و زورگویان نتوانند به او زور بگویند ایستادگی کردند جان عزیز خود را دادند تا ما امروز در امنیت، آسایش و آرامش باشیم.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر افزود: شهدا وقتی دیدند دین در خطر است و دشمن می‌خواهد کشور را به چند تکه تبدیل کند، به غیرت و جوانمردی آن‌ها بر خورد، آمدند  همانند شهید فهمیده ایستادگی کردند که امروز کشور بزرگ و دارای امنیت داریم.

وی بیان کرد: اگر می‌خواهیم شهدا از ما راضی باشند باید از ولایت فقیه تبعیت و به وصیت‌نامه شهداء عمل کنیم.

امام جمعه کهگیلویه گفت: امروز اگر در دنیا قدرتمند هستیم و امکانات نظامی و امثالهم داریم به واسطه فداکاری‌های شهدای عزیز و سبزپوشان حریم امنیت و ولایت است که باید قدر آن‌ها را بدانیم.

به گزارش فارس، شهید عنایت‌الله دلخون متولد سال ۱۳۴۵ از اهالی کلگه‌پهن کهگیلویه ۱۹ آبان سال ۱۳۶۱ در منطقه عین خوش به فیض عظمای شهادت نائل آمد، این شهید والامقام در گلزار شهدای دهدشت آرمیده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1558532

مهمترین اخبار ایران و جهان: