نیوز سیتی!
12 آبان 1402 - 11:10

رئیس جمهور: اهالی فرهنگ و هنر دیده‌بان‌های تیزبین مرزهای فرهنگی کشور هستند

رئیس جمهور اهالی فرهنگ و هنر را دیده‌بان‌های تیزبین مرزهای فرهنگی کشور توصیف کرد و گفت: انتظار از فرهیختگان و اهالی علم و ادب و فرهنگ و هنر این است که در این دیده‌بانی با رصد تهدیدهای پیش‌رو و تهاجمات فرهنگی برنامه‌ریزی شده علیه هویت و فرهنگ اصیل قومی، ملی و دینی، زنگ‌های هشدار را به موقع به صدا درآورند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در دیدار با اهالی فرهنگ و هنر کردستان، با بیان اینکه فرهنگ و هویت مردم کردستان در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی مانع تحقق خواست معاندین و ضدانقلاب و تجزیه‌طلبان در این استان شده است، مسوولیت حفظ این فرهنگ غنی و ارزشمند را متوجه فرهیختگان و اهالی فرهنگ و هنر این استان دانست.

رئیس جمهور در ادامه نرخ پایین آمار جرم و جنایت در کردستان با وجود برخی محرومیت‌ها و تنگناهای معیشتی را ناشی از تمسک مردم این استان به فرهنگ و تمدن غنی برآمده از سابقه تاریخی و دینی کردستان دانست و گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته به‌دلیل وقوع برخی رخدادها و حوادث در کردستان به مسائل فرهنگی و شاخص‌های هویتی و تمدنی استان کم‌توجهی شده است که باید با تلاش مضاعف عقب‌ماندگی‌ها در این زمینه را جبران کنیم.

رئیس جمهور اهالی فرهنگ و هنر را دیده‌بان‌های تیزبین مرزهای فرهنگی کشور توصیف کرد و افزود: انتظار از فرهیختگان و اهالی علم و ادب و فرهنگ و هنر این است که در این دیده‌بانی با رصد تهدیدهای پیش‌رو و تهاجمات فرهنگی برنامه‌ریزی شده علیه هویت و فرهنگ اصیل قومی، ملی و دینی، زنگ‌های هشدار را به موقع به صدا درآورده و برای مقابله با این تهدیدات راهکارهای لازم را ارائه دهند.

رئیسی همچنین با بیان اینکه نگاه و اندیشه بلند فرهیختگان و اهالی فرهنگ و هنر برای دولت مغتنم و ارزشمند است، بر ضرورت تولید محتوای فرهنگی بیشتر و موثرتر، با بهره‌گیری از جدیدترین دستاوردهای ارتباطاتی و فناوری اطلاعاتی برای رشد جامعه و مصون‌سازی هویت فرهنگی تاکید کرد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود ایستادگی و پایمردی ملت فلسطین در برابر جنایات ضدبشری رژیم غاصب صهیونیستی را نشئت گرفته از فرهنگ و هویت اصیل فلسطینیان دانست و تصریح کرد: قطعا اگر فرهنگ غربی یا سازشکاری در ملت فلسطین اثرگذار بود، امروز اثری از مقاومت در برابر رژیم جنایتکار صهیونیستی وجود نداشت.

انتهای پیام/2330/74

منبع: فارس
شناسه خبر: 1559476

مهمترین اخبار ایران و جهان: