نیوز سیتی!
07 آبان 1402 - 15:50

مردم افزایش نامتعارف قیمت‌ها را نمی‌پذیرند

استاندار خوزستان گفت: کمبودها و افزایش قیمت‌هایی که به صورت ملی به وجود آمده‌اند و به دلیل تحریم و عدم تأمین ارز رخ داده‌اند، طبیعی هستند و مردم این مسائل را قبول می‌کنند. اما، ظلم، تبعیض و افزایش نامتعارف قیمت‌ها را مردم قبول نمی‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان امروز در نشست شورای تنظیم بازار اظهار کرد: در بازار استان، که خود تولیدکننده شکر است، در صورت بروز مشکلات، مردم انتقادات خود را به مسئولان محلی ابراز می‌کنند. بدیهی است که مدیران باید نگرانی‌ها و نیازهای عمومی را در نظر بگیرند و سعی کنند رضایت عمومی را فراهم آورند و این افکار عمومی را مدیریت کنند.

وی افزود: ما باید تلاش کنیم که در مورد مشکل شکر، به طور واقعی آن را حل کنیم. نباید اجازه دهیم که در استان مشکلاتی به وجود آید. باید همواره اولویت استان در این زمینه‌ها را در نظر داشته باشیم و اگر شکری در انبارهای استان موجود است، در ابتدا باید طبق قوانین مربوطه در همان استان توزیع شود.

حسینی محراب با تأکید بر تکمیل سامانه جامع تجارت در استان، گفت: اگر سامانه جامع تجارت در فروشگاه‌ها نصب شود، مشکلاتی که در حال حاضر در مورد سوءاستفاده و افزایش قیمت وجود دارد، برطرف خواهد شد. وظیفه مدیران این است که این مشکلات را حل کرده و تکمیل این سامانه را در دستور کار خود قرار دهند.

وی افزود: کمبودها و افزایش قیمت‌هایی که به صورت ملی به وجود آمده‌اند و به دلیل تحریم و عدم تأمین ارز رخ داده‌اند، طبیعی هستند و مردم این مسائل را قبول می‌کنند. اما، ظلم، تبعیض و افزایش نامتعارف قیمت‌ها را مردم قبول نمی‌کنند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه نظارت غیرهوشمند دیگر پذیرفتنی نیست و باید بازار و نظارت بر آن را به صورت هوشمند تقویت کنیم، ادامه داد: در این زمینه، باید استانداردهای قیمتی را به صورت مناسب رعایت کنیم تا تبعیض و ظلم به وجود نیاید.

حسینی محراب، درباره حفظ انصاف و عدالت در حکومت، تأکید کرد: همه باید در زمینه سود و فروش و بازرسی و سایر امور انصاف را رعایت کنند.

وی بیان کرد: برای دستیابی به انصاف، نیاز است تا نیازهای خانواده‌هایی که به نیازمندی‌های اساسی مانند نان شب احتیاج دارند، مورد توجه قرار گیرد و تضمین شود که همه مردم بتوانند به طور عادلانه به فرصت‌ها و منابع دسترسی داشته باشند.

استاندار خوزستان گفت: برای حل مشکلات مربوط به گوشت در استان خوزستان، باید برنامه‌ریزی‌های کوتاه و بلند مدت انجام شود تا مشکلات در این زمینه برطرف شوند.

 وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان برای پرورش شتر و دام‌های سنگین مانند گاو و گوساله پیشنهاد شده است. ایجاد مجتمع‌های پرورش شتر و پرواربندی دام، به منظور افزایش تولید و توسعه صنعت دامپروری در استان، مورد تأکید است.

حسینی محراب تصریح کرد: باید قیمت گوشت قرمز در بازار استان کنترل شود و به منظور تأمین نیازهای داخلی، واردات گوشت از کشورهای قابل اعتماد میسر باشد. در این زمینه، نیاز است که دستگاه‌های مسئول مسائل واردات گوشت را به دقت پیگیری کنند تا بازار به طور عادلانه و کنترل شده تأمین شود.


پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1554276

مهمترین اخبار ایران و جهان: