نیوز سیتی!
02 آبان 1402 - 11:05

کسب رتبه دوم جذب اعتبارات مشاغل خانگی در کشور توسط گلستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: با همکاری بانک‌های عامل استان، گلستان در بخش جذب اعتبارات مشاغل خانگی در جایگاه دوم کشوری قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسینعلی خواجه مظفری در جلسه پیگیری و بررسی وضعیت پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در سالن جلسات این اداره کل با اعلام مطلب فوق، گفت: تأکید ما بر جذب ۱۰۰ درصدی این اعتبارات و توسعه کسب و کارهای خانگی است و مقرر شد تیمی متشکل از استانداری و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در بانک‌ها نسبت به رفع مشکلات نرم افزاری و ثبت تسهیلات پرداختی در سامانه مشاغل خانگی اقدام کنند.

وی تصریح کرد: در بخش اعتبارات مشاغل خانگی تاکنون یک هزار و ۸۰۰ پرونده در حوزه‌های میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت به هشت بانک عامل استان معرفی شده‌اند.

خواجه مظفری افزود: اعتبار استان در حوزه مشاغل خانگی برای سال بیش از  ۱۱۹ میلیارد تومان است که با همکاری بانک‌های عامل تا کنون مبلغ ۶۵ میلیارد تومان پرداخت شده است. 

در ادامه جلسه نیز علی وفایی مدیرکل اشتغال و سرمایه‌گذاری استانداری گلستان با اشاره به مصوبات جلسه قبل، تأکید کرد: تحقق ۷۰ درصدی اعتبارات مشاغل خانگی تا پایان مهرماه، از مصوبات جلسه گذشته بوده که تا حدودی محقق شده اما انتظار می‌رود تمامی بانک‌ها نسبت به جذب اعتبار ابلاغی تا پایان آبان ماه در حدود ۹۰ درصد، به سرعت اقدامات لازم و جدی را انجام دهند.

پایان پیام/۸۳۰۰۴

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1548476

مهمترین اخبار ایران و جهان: