نیوز سیتی!
23 مهر 1402 - 08:41

آفت مگس میوه همانند خاکستر زیر آتش است

سرپرست حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: درست است جمعیت آفت مگس مدیترانه در باغ‌های استان محدود بوده ولی همانند خاکستر زیر آتش است.

فرید بیگی سرپرست حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره وضعیت آفت مگس مدیترانه در باغ‌های استان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: درست است جمعیت آفت مگس مدیترانه در باغ‌های استان محدود بوده ولی همانند خاکستر زیر آتش است.

وی افزود: با سرد شدن هوا خسارت کم می‌شود، ولی با گرمای هوا دوباره احتمال خسارت وجود دارد که ضرورت دارد بحث مدیریت باغ مورد توجه قرار گیرد.

سرپرست حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه سرما و بارندگی‌هایی که اتفاق افتاده اپیدمی شیوع آفت مگس را برای نارنگی دیررس به تعویق می‌اندازد، تصریح کرد: در شرایطی هستیم که محصول خرمالو هم در حال رسیدن است و اگر مراقبت، برداشت به‌موقع و مدیریت مناسب صورت نگیرد؛ شرایط شیوع آفت مگس مدیترانه در استان فراهم می‌شود.

بیگی خاطرنشان کرد: زمانی خاطرمان در ارتباط با آفت مگس مدیترانه در استان مازندران آسوده می‌شود که دمای هوا به زیر ۱۲ تا ۱۵ درجه به‌صورت ممتد باشد که این مهم اواخر آذر ماه خواهد بود.

وی با اعلام اینکه میوه‌هایی که رنگ گرفتند و رسیده هستند و پرتقال‌های پیش‌رس زودتر برداشت شوند، یادآور شد: بهداشت و مدیریت باغ در پیشگیری از شیوع آفت مگس میوه موثر خواهد بود.

سرپرست حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران گفت: موضوع مهم توجه به هشدارها و توصیه‌ها است تا محصول مرکبات استان سالم هم در سبد مصرف داخل کشور و هم برای صادرات توزیع شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1538232

مهمترین اخبار ایران و جهان: