نیوز سیتی!
29 آذر 1402 - 00:20

مرمت ۴۰ اثر تاریخی در آذربایجان‌غربی

معاون فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: ۴۰ اثر تاریخی در استان مرمت شده که برای مرمت این آثار تاریخی، بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، داود فرازی معاون فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی اظهار داشت: ۴۰ اثر تاریخی در آذربایجان‌غربی مرمت شده که برای مرمت این آثار تاریخی، بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

 وی اضافه کرد: مسجد جامع ارومیه، بازارهای تاریخی ارومیه و خوی و موزه مردم شناسی ارومیه، بافت تاریخی ماکو و محمودآباد شاهین دژ و پل میمند نقده از جمله آثار تاریخی مرمت شده در سال جاری است.

 فرازی اظهار کرد: ایجاد سایت موزه جنگ چالدران، یادمان شمس تبریزی خوی، ساماندهی پل میرزا رسول میاندوآب، حمام تاریخی میرزا رسول، موزه مردم شناسی مهاباد و مدرسه هدایت ارومیه از جمله طرح‌هایی است که در حال مرمت و اجرا هستند.

معاون فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی ادامه داد: عملیات اجرایی سایت موزه جنگ چالدران و یادمان شمس تبریزی خوی هر دو ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

فرازی از ارسال پرونده ۲۰ اثر از آذربایجان‌غربی برای ثبت ملی خبر داد و گفت: برای شناسایی این آثار تاریخی ۲۵ میلیارد ریال بوده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1609976

مهمترین اخبار ایران و جهان: