نیوز سیتی!
23 آبان 1402 - 10:34

لزوم تعیین تکلیف نیروهای ضعیف سازمان‌ها و ادارات

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به وجود نیروهای مازاد در برخی سازمانها شاهد بهره‌وری کم سازمانها هستیم و باید نیروهای ضعیف سازمانها تعیین تکلیف شوند.

نیروهای خلاق و دارای روحیه جهادی در سازمان ها جذب شوند/ محرومیت؛ زیبنده سیستان و بلوچستان نیست

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: باید مسئولان توجه ویژه‌ای نسبت به نیروهای خود داشته باشند و در استخدام نیروها سعی شود نیروهای جوان، متفکر، خلاق و دارای روحیه جهادی در سازمانها استخدام شوند.

محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست با مسئولان سازمان امور اداری و استخدامی با اشاره به اهمیت نیروی انسانی در استان اظهار داشت: جذب نیروی انسانی در استان سیستان و بلوچستان باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

محمد کرمی اذعان کرد: جذب نیروی انسانی سکوی پرشی برای افرادی شده که از استانهای دیگر در مناطق مختلف این استان جذب می‌شوند و بعد از مدت کوتاهی می خواهند از این استان منتقل شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از دلایل مهاجرت نیروها به سایر استان‌ها عدم وجود جذابیت برای ماندگاری آنان است، گفت: باید ضوابط خاصی برای نیروهایی که می خواهند در این استان استخدام شوند، وجود داشته باشد.

کرمی مطرح کرد: با توجه به توافقات تجاری و ایجاد بازارچه‌ها مشکلاتی به وجود آمده که لازم است؛ گمرک به صورت ۲۴ ساعته فعالیت کند، ولی متاسفانه نیروی کافی برای انجام آن را ندارد.

استاندار سیستان و بلوچستان با مخاطب قرار دادن مسئولان امور استخدامی گفت: باید توجه ویژه‌ای به ایجاد بندها و ضوابط خاص برای ماندگاری نیروهای ادارات شود چرا که با تامین نیروی انسانی و اعتبارات مورد نیاز، شاهد توسعه و پیشرفت استان سیستان و بلوچستان خواهیم بود.

کرمی اظهار داشت: با توجه به وجود نیروهای مازاد در برخی سازمانها شاهد بهره وری کم سازمانها هستیم و باید نیروهای ضعیف سازمانها تعیین تکلیف شوند.

وی تاکید کرد: سازمان امور اداری و استخدامی نگاه ویژه ‌ای به محل زندگی و سالهای بازنشستگی کارکنان دولت داشته باشد، اگر توجه نشود؛ شاهد گسترس خانه‌های سالمندان خواهیم بود.

کرمی با تاکید بر اهمیت موضوع آموزش و پرورش بیان داشت: گسترش و فعال کردن شرکت‌های دانش بنیان، پارک ‌های علم و فناوری و مهارت محوری شدن دانشگاه‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

وی به تشکیل کارگروه‌ دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: دانشگا‌ه‌ها محور علم هستند که باید مسائل توسط دانشگاه‌ها حل شود،و با توجه به جمعیت جوان استان، دانشگاه‌ها یک ظرفیت خوبی برای استان است.

محرومیت؛ زیبنده سیستان و بلوچستان نیست

استاندار بیان داشت: سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت‌های فراوانی است و محرومیت زیبنده این استان نیست.

محمد کرمی تصریح کرد: داشتن مرزهای آبی و خاکی، جوانی جمعیت، همسایگی با کشورهای پرجمعیت، راه ارتباطی با کشورهای آفریقایی، عربی و آسیای میانه از جمله ظرفیت های بی نظیر این استان است و ما بایدبتوانیم به نحو احسن از این ظرفیت‌ها بهره برداری کنیم.

 وی اذعان کرد: توسعه بنادر، بازارچه‌ها و پایانه‌ها سبب افزایش تجارت با کشورهای همسایه شده است.

 استانداربا اشاره برنامه ریزی‌های صورت گرفته با سه راهبرد بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت گفت: معادن مس، طلا، سنگ و... ظرفیت‌های خوبی دارد و در حال حاضر ساخت هفت کارخانه مس در دست اقدام است و در آینده با حضور رئیس جمهور کارخانه طلا و مس به بهره برداری خواهد رسید.

 کرمی اضافه کرد: ظرفیت‌های کم نظیر کشاورزی استان و توسعه‌نخلستان‌ها، باغ‌های موز، بخش شیلات و اقتصاد دریا با هزاران گونه دریایی ازمرجان‌ها، صدف‌ها، جلبک‌ها ماهی ها و میگو که همه‌ اینها ثروت‌های خدادادی این استان هستند.

وی با اشاره اقدامات دولت سیزدهم در استان گفت: توسعه دامداری‌ها و واردات ۷۷ هزار راس دام سنگین از کشورهای همسایه و کارهای مختلف دیگر که می‌تواند به اقتصاد کشور نیز کمک کند.

استاندار با اشاره به اهمیت بندر چابهار تصریح کرد: این بندر می‌تواند صادرات و واردات کشورهای دیگر را نیز برعهده بگیرد، اقتصاد و امنیت کشورهای همسایه در اقتصاد و امنیت ایران نیز تاثیرگذار است و ما با ایجاد شرکت‌ها و بازارچه‌های مشترک درصدد ایجاد منافع مشترک هستیم.

وی بیان کرد: ما امروز در جنگ اقتصادی قرار داریم که به سرعت شاهد تغییر تاکتیک‌ها هستیم و باید در عرصه تجارت به اصول پایدار تجاری در عرصه صادرات توجه کنیم.

استاندار  سیستان و بلوچستان بیان کرد: با توسعه بنادر زرآباد، بریس و کنارک به سمت ایجاد بنادر تخصصی، شاهد گسترش تجارت جهانی خواهیم بود.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1571232

مهمترین اخبار ایران و جهان: