نیوز سیتی!
05 مرداد 1402 - 14:42

استاندار کردستان: مردم کامیاران نماد بصیرت و دینداری هستند

استاندار کردستان برگزاری آیین باشکوه استقبال و خاکسپاری شهید محمدصالح جعفری از شهدای مظلوم کامیاران در روز تاسوعای حسینی را نماد بصیرت و دینداری مردم ولایت‌مدار و انقلابی شهرستان کامیاران دانست.

به گزارش خبرگزاری فارس از کامیاران، اسماعیل زارعی‌کوشا در مراسم تشییع و تدفین پیکر شهید محمدصالح جعفری که در سال 59 به دست گروهک‌های ضدانقلاب به شهادت رسیده بود و پس از 42 سال تفحص شد اظهار کرد: گروهک‌های کوردل و مزدور، شهید جعفری را مظلومانه در ارتفاعات صوفیان و آرندان به شهادت رساندند که بعد از ۴۲ سال پیکر مطهر این شهید، در روز تاسوعای حسینی بر شانه‌های مردم کامیاران تشییع و به خاک سپرده می‌شود.

وی بازگشت قهرمانانه این شهید را بعد از گذشت چهار دهه به دیار و موطن خود در کامیاران تبریک و تسلیت گفت و اظهار داشت: کجایند گروهک‌های معاند مزدور که این شکوه و عظمت مردم کامیاران را ببینند که در روز تاسوعا، عزاداران ابا عبدالله الحسین (ع) اعم از شیعه و سنی سینه می‌زنند و عزاداری می‌کنند و این‌چنین از مقام شامخ شهدای والامقام انقلاب اسلامی تجلیل می‌کنند.

استاندار کردستان با اشاره به استحکام وحدت شیعه و سنی در شهرستان کامیاران، افزود: امروز مردم انقلابی کامیاران با استقبال باشکوه خود از این شهید والامقام و همچنین برگزاری مراسم بی‌بدلیل سوگواری و عزاداری سرور و سالار شهیدان به جهان ثابت کردند که سیاه‌چاله‌ها و بازداشتگاه‌های ضدبشری گروهک‌های منحط، ذره‌ای در عظمت میثاق وفاداری و پیوند ناگسستنی این مردم با نظام مقدس اسلامی تأثیر ندارد و بلکه پیوند و وحدت مردم انقلابی این شهرستان هر روز مستحکم‌تر می‌شود.
زارعی‌کوشا پیام قیام عاشورا در کربلا را برای عزاداران سیدالشهداء در کامیاران تشریح و تبیین کرد و افزود: کربلا و عاشورا صحنه مکرر تاریخ ما و بشریت در جهان است.

وی یادآور شد: امروز میلیاردها مسلمان و غیرمسلمان برای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) عزادار هستند و با سینه‌زنی، زنجیرزنی و علم گردانی ارادت خود را به مقام سیدالشهداء به جهانیان نشان می‌دهند.

استاندار کردستان برپایی باشکوه مراسم و مجالس هیأت‌های عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در اقصی نقاط کردستان را ستود.

پیکیر شهید محمدصالح جعفری که در سال ۱۳۵۹ به دست گروهک‌های معاند در ارتفاعات صوفیان و آرندان سنندج به شهادت رسیده بود، امروز با حضور باشکوه مردم کامیاران در میان جمع کثیر عزاداران تاسوعای حسینی از چهار راه مرکزی این شهر تشییع و در گلزار شهدای این شهرستان خاکسپاری شد.

انتهای پیام/2330/74

منبع: فارس
شناسه خبر: 1409376

مهمترین اخبار ایران و جهان: