نیوز سیتی!
28 تیر 1402 - 08:35

گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی در مناطق عشایری توسط سفیران دانایی رضوی

مدیر اندیشگاه رضوی و کارشناس فعالیت‌های داوطلبانه و خادمیاری آستان قدس رضوی گفت: فعالیت‌های داوطلبانه نیروهای خادمیار کتاب، فرصتی برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی جهت گسترش و احیای فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی حتی در دورترین مناطق روستایی و عشایری کشور است.

سید عباس مرجانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به اینکه کتاب‌خوانی یکی از نیازهای جامعه است و در این میان انتخاب کتاب باید بر اساس نیاز خواننده باشد، گفت: در حال حاضر خدمت به هم‌نوع در قالب خادمیار کتاب تجلی پیدا کرده و مفهوم خدمت به زائر رضوی توسعه پیدا کرده است.

مدیر اندیشگاه رضوی و کارشناس فعالیت‌های داوطلبانه و خادمیاری آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های داوطلبانه نیروهای خادمیار کتاب، فرصتی برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی جهت گسترش و احیای فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی حتی در دورترین مناطق روستایی و عشایری کشور است.

وی افزود: فعالیت گروه جهادی خادمیاران با عنوان «سفیران دانایی رضوی» برای اولین‌بار در سال گذشته در چهارمحال و بختیاری اجرا شد و دومین اردوی جهادی سفیران دانایی رضوی در استان چهارمحال و بختیاری نیز به همت کانون خدمت رضوی کتاب و کتاب‌خوانی استان برای دانش‌آموزان عشایر شهرستان کوهرنگ در روستای نظرآباد برگزار شد.

مرجانی هدف از برنامه را گسترش فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی بیان کرد و ادامه داد: برنامه‌های متنوعی مثل قصه‌گویی، خوانش کتاب، معرفی کتاب، اهدای کتاب، نمایش عروسکی، شعر و سرود، کارگاه آموزشی، مشاوره، آموزش سواد رسانه و مسابقه‌های فرهنگی اجرا شد.

وی تصریح کرد: بسته‌های فرهنگی شامل کتاب‌هایی با موضوع‌های گوناگون علمی، داستان، آموزشی و سرگرمی همراه با لوازم‌التحریر به دانش‌آموزان اهدا می‌شود؛ دانش‌آموزان این مناطق که در دورترین و محروم‌ترین منطقه استان هستند با وجود استعداد فراوان و علاقه به مطالعه و کتاب‌خوانی از کمترین امکانات برخوردار هستند و به غیر از کتاب‌های درسی، هیچگونه منبع مطالعاتی در اختیار ندارند.

مرجانی با اشاره به استقبال کودکان از اردوی جهادی سفیران دانایی رضوی، اظهار داشت: این برنامه کتاب محور مقدمه‌ای برای تعامل با دانش‌آموزان عشایر جهت افزایش سطح مطالعه و کتابخوانی است که ادامه‌دار است و در طول سال نیز کتاب و منابع مورد درخواست برای این افراد ارسال می‌شود.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1371132

مهمترین اخبار ایران و جهان: