نیوز سیتی!
26 تیر 1402 - 00:08

اقدامات بانوان تاثیرگذار ارزشمند است

استاندار زنجان با بیان اینکه ارزش اقدامات بانوان تاثیرگذار بسیار بالا است، گفت: کاری که بانوان تاثیرگذار انجام داده‌اند مصداق بارز کلمه طیبه است که در قرآن کریم نیز به آن اشاره شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محسن افشارچی، استاندار زنجان، در مراسم نخستین کنگره استانی بانوان تاثیرگذار با بیان اینکه ارزش اقدامات بانوان تاثیرگذار بسیار بالا است، اظهار داشت: هر کار فرهنگی و یا قرآنی که بانوان تاثیرگذار انجام داده‌اند و انجام خواهند داد، اگر درست و پاک باشد، خداوند آن را تثبیت می‌کند و پس از مدتی ثمره اقداماتشان خود را نشان خواهد داد.

استاندار زنجان با بیان اینکه بهترین حلقه‌های میانی همین بانوان تاثیرگذار هستند، عنوان کرد: بیش از ۴۰ سال است که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، هزینه‌های زیادی کرده‌ایم، البته می‌توانستیم راحت‌تر زندگی کنیم، منتهی در آن صورت زندگی ما یک زندگی تمدنی نبود، بلکه زیر سایه یک تمدن دیگر می‌رفتیم.

وی با بیان اینکه آن چیزی که امروز به عنوان سبک زندگی و تمدن داریم، یک لبه درگیری است، خطاب به بانوان گفت: اگر بخواهید حجاب را در چارچوبی غیر از آن چیزی که است، تصور کنید قابل دفاع نخواهد بود، چون فکر و حرکت اسلام در این رابطه متفاوت است.

افشارچی با بیان اینکه آن چیزی که در اسلام از خانواده یاد شده آرامش و رحمت است، ادامه داد: چنین جلساتی تشکیل می‌شود تا ثابت کنیم بانوان ما در همه حوزه‌ها می‌توانند خوش بدرخشند و مثمر ثمر باشند ضمن اینکه کاری که بانوان تاثیرگذار انجام داده‌اند مصداق بارز کلمه طیبه است که در قرآن کریم نیز به آن اشاره شده است.

در ادامه این مراسم علیرضا فیرزوفر، شهردار زنجان با بیان این مطلب که از بانوان تاثیرگذار استان می‌خواهیم که ما را در مدیریت شهری یاری کنند، افزود: از ایده‌های بانون تاثیرگذار در مدیریت شهری استقبال می‌کنیم.

همچنین در ادامه این مراسم سیده فائزه موسوی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان با بیان اینکه زنان سرزمین ما در اعتلای کشور از هیچ کوششی دریغ نکرده‌اند، اظهار داشت: این برنامه بهانه‌ای شد که در حد توان این بانوان را شناسایی کنیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان گفت: نباید یادمان برود که زنان سرزمین ما از گذشته تا به امروز چه نقش‌های را ایفا کرده‌اند و این کنگره بهانه‌ای شد تا از تلاش‌هایشان قدردانی کنیم.

گفتنی است در پایان این مراسم از تعدادی از بانوان تاثیرگذار استان تجلیل به عمل آمد و همچنین ازتمبر کنگره استانی بانوان تاثیرگذار رونمایی شد.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1364632

مهمترین اخبار ایران و جهان: