نیوز سیتی!
06 مرداد 1402 - 15:22

امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) راویان بزرگ حماسه عاشورا هستند

رشت- امام جمعه رشت با بیان اینکه امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) راویان بزرگ حماسه عاشورا هستند، گفت: نقش این دو بزرگوار در جهاد تبیین نهضت عاشورای حسینی پر رنگ بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی در نماز ظهر عاشورا در جمع عزاداران حسینی اظهار کرد: اگرچه افراد زیادی در روایت نهضت کربلا نقش داشتند، اما دو شخصیت الهی و ربانی جهاد تبیین نهضت کربلا را بر عهده گرفتند.

وی امام زین العابدین (ع) و حضرت زینب کبری (س) را راویان بزرگ حماسه عاشورا دانست و افزود: امام سجاد (ع) و حضرت زینب در جهاد تبیین نهضت عاشورای حسینی نقش بزرگی را ایفا کردند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه خطبه‌های حضرت زینب (س) در تاریخ ماند و دودمان بنی امیه را نابود کرد، گفت: امروز گنبد و بارگاه نورانی حضرت زینب باقی است و از یزیدیان نامی جز زشتی و پلشتی باقی نمانده است.

وی به جهاد عظیم امام سجاد (ع) در تبیین نهضت امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: صحیفه سجادیه سیره تربیتی و آموزه‌های اهل بیت (ع) را برای همگان روشن کرده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به تلاقی روز جمعه با روز عاشورا اضافه کرد: در روایات داریم که امام زمان (عج) در روز جمعه ظهور می‌کند و در برخی دیگر از روایان روز ظهور امام زمان (عج) را مصادف با عاشورای حسینی دانسته‌اند و لذا امیدواریم به زودی عصر ظهور امام زمان را درک کنیم.

وی همچنین به نشانه‌های افول زودهنگام رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: امروز اسرائیل در درون خود مانده و هزاران انسان در تل آویو علیه این رژیم منحوس قیام کرده‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1412576

مهمترین اخبار ایران و جهان: