نیوز سیتی!
07 مرداد 1402 - 10:25

انجام ۵ عملیات مردم یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته

کرمانشاه- فرمانده پایگاه هوانیروز کرمانشاه از انجام پنج عملیات مردم یاری توسط این طی هفته گذشته خبر داد.

سرهنگ خلبان رحیم عینی در گفتگو با خبرنگار مهر به تشریح جزئیات عملیات مردم یاری هوانیروز پرداخت و اظهار کرد: در پی تماس مرکز فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه و همدان خلبانان این پایگاه در کمترین زمان ممکن توانستند پنج مصدوم را به ترتیب به بیمارستان‌های بعثت در استان همدان و طالقانی در استان کرمانشاه منتقل کنند.

وی افزود: این مصدومان به علت‌های سکته قلبی، ۲ مورد تصادف رانندگی، سانحه ناشی از قطع عضو و سقوط از ارتفاع از شهرستان‌های تویسرکان، فامنین، روستای کرفت ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب امداد رسانی شده است.

فرمانده پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه با اشاره به تفاهم‌نامه این پایگاه با وزارت بهداشت، بیان کرد: بالگردهای اورژانس هوایی پایگاه هوانیروز کرمانشاه وظیفه انتقال مصدومان و بیماران بدحال در مناطق دور افتاده، صعب العبور و… را به مراکز درمانی بر عهده دارند.

عینی تاکید کرد: اورژانس هوایی پایگاه هوانیروز کرمانشاه مجهز به تیم پزشکی اورژانس، دستگاه کمک تنفسی، دستگاه شوک و احیا و جعبه کمک‌های اولیه است.

وی خاطر نشان کرد: اورژانس هوایی مستقر در استان‌های همدان، لرستان، کردستان و کرمانشاه تحت فرماندهی پایگاه هوانیروز کرمانشاه قرار دارد و در مواقع ضروری بیماران و مصدومین را به مراکز درمانی منتقل می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1414732

مهمترین اخبار ایران و جهان: