نیوز سیتی!
20 مرداد 1402 - 15:03

آیت‌الله حسینی بوشهری: برخی به دنبال تطهیر دولت‌های اهانت‌کننده به قرآن کریم هستند

امام جمعه قم از اهانت‌های مجدد به قرآن کریم در سوئد و دانمارک یاد کرد و گفت: برخی در داخل کشور به دنبال تطهیر دولت‌های پشتیبان این جنایت هستند و می‌گویند که این جریانات، کار گروهی نژادپرست بوده است و دولت‌ها مبرا هستند درحالی‌که این گروه‌ها با تحریک و پشتیبانی دولت‌ها این اقدامات را انجام می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه ۲۰ مرداد که در مصلی قدس قم برگزار شد، با اشاره به سخنی از امام علی(ع) ثمره دین‌داری را تقوا پرهیزکاری دانست و اظهار کرد: افراد متقی در جریان اهانت دشمن به قرآن به میدان آمدند و توطئه دشمن را ناکام گذاشتند.

وی تکذیب انبیای الهی، عدم توجه به تعالیم آنان، بی‌توجهی به یاد خدا، مبتلا شدن به ظلم و ستم و بدعت گذاری در دین را از موانع رسیدن به سعادت دانست و گفت: ظلم در مقابل عدالت است و علامه طباطبایی در تفسیر المیزان در رابطه با ظلم می‌گوید که زشتی گناهان به خاطر مقدار ظلمی است که در آن گناهان وجود دارد و هرچه ظلم آن گناه بیشتر باشد آن گناه زشت‌تر است.

امام جمعه قم با اشاره به شهادت امام سجاد (ع)، از شهادت ایشان در سن ۲۳ سالگی و امامت ایشان در کربلا و روز عاشورا یاد کرد و گفت: ایشان طی 35 سال امامت با سختی‌ها مختلفی روبرو شدند اما هیچگاه دست از تلاش برنداشتند.  

وی از اهانت‌های مجدد به قرآن کریم در سوئد و دانمارک یاد کرد و گفت: برخی در داخل کشور به دنبال تطهیر دولت‌های پشتیبان این جنایت هستند و می‌گویند که این جریانات، کار گروهی نژادپرست بوده است و دولت‌ها مبرا هستند درحالی‌که این گروه‌ها با تحریک و پشتیبانی دولت‌ها این اقدامات را انجام می‌دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آغاز پیش‌ثبتنام از داوطلبین انتخابات مجلس شورای اسلامی، از سخنان رهبری در مورد انتخابات یاد کرد و افزود: مردم باید در 11 اسفندماه پای صحنه بیایند و با حضور حداکثری دشمن را از توطئه‌های مختلف ناامید کنند. 

آیت‌الله حسینی بوشهری وظیفه احزاب و گروه‌ها را شناسایی افراد توانمند و معرفی آنان به مردم دانست و گفت: دستگاه‌های نظارتی و اجرایی هم وظیفه دارند بستر برگزاری هر چه بهتر و سالم‌تر انتخابات را فراهم کنند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر امانت‌داری از رأی‌های مردم گفت: رعایت حق‌الناس این است که به افراد صالح اجازه ورود داده شود و کسی که صالح نیست خودش ورود پیدا نکند.

وی با اشاره به اینکه رقابت‌های انتخاباتی باید به رفاقت تبدیل شود، مطرح کرد: متاسفانه گاهی شاهد این هستیم که تا یک سال بعد از انتخابات حواشی ادامه پیدا می‌کند.

آیت‌الله حسینی بوشهری یکی از راه‌های پشتیبانی از انقلاب را حضور پرشور در انتخابات برشمرد و تصریح کرد: متدینین جامعه از وضعیت ناهنجاری‌ها و بی‌بند و باری‌ها رنج می‌کشند و ما از قوای سه‌گانه و دستگاه‌های مسئول می‌خواهیم در این زمینه اقدام فوری انجام دهند.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی روبه افول است و شکافی عمیق در بین صهیونیست‌ها ایجاد شده است. تصریح کرد: جبهه مقابل نتانیاهو می‌گوید که روبه سقوط هستیم. امیدواریم قبل از آن ۲۵ سالی که رهبری به آن اشاره کردند، شاهد سقوط‌شان باشیم.

پایان پیام/78032

منبع: فارس
شناسه خبر: 1437032

مهمترین اخبار ایران و جهان: