نیوز سیتی!
25 مرداد 1402 - 10:32

نمایشگاه عکس «خیمه‌های سوخته» در قم آغاز به کار کرد

قم- نمایشگاه عکس «خیمه‌های سوخته» با موضوع بانوان عاشورایی و نمایش ۴۰ اثر از ۲۵ عکاس قمی به مدت یک هفته تا ۳۱ مردادماه در نگارستان اشراق برپا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایشگاه عکس «خیمه‌های سوخته» شامگاه سه‌شنبه با حضور جمعی از مسئولان از جمله حجت‌الاسلام سید احمد طباطبایی‌نژاد رئیس سازمان فرهنگی شهرداری قم، مهدی توکلیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قم، مصطفی ملایی و معصومه آمره از اعضای شورای اسلامی شهر قم، یاسر محمدی رئیس بسیج هنرمندان استان و همچنین شماری از هنرمندان جوان و پیشکسوت عکاسی قم در نگارستان اشراق آغاز به کار کرد.

گردآورنده نمایشگاه گروهی عکس «خیمه‌های سوخته» در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: فراخوان این نمایشگاه که با محوریت حضور بانوان در مجالس عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بوده از ابتدای ماه محرم امسال اعلام که ۵۳۶ عکس از ۶۲ عکاس قمی به دبیرخانه ارسال شد.

امیر حسامی نژاد ابراز داشت: هیئت انتخاب از میان آثار دریافتی، ۴۰ اثر را انتخاب کرد که به مرحله نمایشگاه راه یافتند.

نمایشگاه عکس «خیمه‌های سوخته»  در قم آغاز به کار کرد

وی گفت: تنوع عکس‌ها و سوژه‌ها با موضوع بانوان عاشورایی موجب شده این نمایشگاه مورد توجه بازدید کنندگان قرار گیرد و همه عکس‌های به نمایش درآمده به گونه‌ای جذاب است که هر کدام خود راوی داستانشان هستند و نیاز به کپشن و توضیحات ندارند.

وی ابراز داشت: در این نمایشگاه، ۴۰ عکس عاشورایی از احمد ظهرابی، امیر مسعود عربشاهی، مهدی مریزاد، امیر حسامی نژاد، بهمن عزیزی، حمید عابدی، رضا رمضانی، حسین یاراحمدی، عباس خوش چشم، عباس فرامرزی، محسن قائمی، هادی چهرقانی، محمدمهدی ورال، مهدی یعقوبی، مهدی بخشی سورکی عکاس خبرگزاری مهر استان قم، زهرا نظری، امیر علی میقانی، مونا نیکوگفتار، مهدی جعفری، محمد اخلاقی، سیده مریم صمدی، فاطمه حسنی، فاطمه کلانکی، سحر سلطانی و ملیکا فاریابی به نمایش درآمده است.

نمایشگاه عکس «خیمه‌های سوخته»  در قم آغاز به کار کرد

گردآورنده نمایشگاه گروهی عکس «خیمه‌های سوخته» عنوان داشت: نمایشگاهی با محوریت بانوان عاشورایی برای اولین بار است که در سطح استان قم برگزار می‌شود و امیدواریم این نمایشگاه در سال آینده نیز برپا شود.

حسامی نژاد با اشاره به زمان برپایی نمایشگاه نیز گفت: نمایشگاه عکس «خیمه‌های سوخته» به مدت یک هفته از ۲۴ تا ۳۱ مردادماه، صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۲ و عصرها از ساعت ۱۷ تا ۲۰ در نگارخانه اشراق واقع در خیابان شهدا روبه‌روی کوچه آمار از علاقمندان به هنر عکاسی میزبانی می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1445276

مهمترین اخبار ایران و جهان: