نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 20:53

هدف گذاری افزایش ۷ درصدی محصولات کشاورزی در استان قم

قم- رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم از هدف گذاری افزایش ۷ درصدی محصولات کشاورزی در این استان علارغم کاهش میزان بارندگی‌ها و شرایط سخت آب و هوایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا حاجی رضا ظهر چهارشنبه در دیدار با مهدی بخشی مدیر خبرگزاری مهر استان قم که به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار صورت گرفت اظهار داشت: روز خبرنگار را به فعالان عرصه خبر تبریک می‌گوئیم و حقیقتاً جامعه رسانه‌ای نقش مهمی در امر اطلاع رسانی بر عهده داشته و در طول سال تلاش خستگی ناپذیری در این عرصه بر عهده دارند.

وی بیان داشت: جهاد کشاورزی مأموریت‌های متنوعی در راستای تأمین امنیت غذایی جامعه بر عهده دارد که نحوه عملکرد این دستگاه برای جامعه بسیار مهم و البته جذاب است.

حاجی رضا با اشاره به برخی از مشکلات در عرصه تولید محصولات کشاورزی و دامی بیان داشت: در حال حاضر استان قم روزانه ۱۰۰ تن مرغ نیاز دارد که تأمین این حجم همواره مورد دغدغه است و این در شرایطی است که قم زائر پذیر است و در مناسبت‌های مختلف مذهبی شاهد حضور زائرانی از سراسر کشور در این شهر هستیم که نیازهای غذایی آنان نیز باید تأمین شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم بیان داشت: وزارت کشاورزی ۴ میلیون جامعه هدف از جمله کشاورزان و دامداران دارد که برای آنان نیز می‌بایست بهترین تصمیمات در جهت خودکفایی محصولات کشاورزی اتخاذ کند.

وی با بیان اینکه استان قم تنوع خوبی در حوزه تولید محصولات کشاورزی و دامی دارد افزود: تنوع محصولات و پرورش شیلات، دام سبک و سنگین، مرغ و تخم مرغ و حتی شتر و تولید انواع میوه‌ها در فصل‌های مختلف نشان از ظرفیت‌های خوب قم در این بخش است.

حاجی رضا عنوان داشت: در سال جاری ۳۵ درصد کاهش بارندگی نسبت به سال‌ها اخیر داشته ایم که این امر مدیریت در بخش تولید محصولات کشاورزی با کیفیت مطلوب، را دشوار می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم با بیان اینکه افزایش ۷ درصدی تولید محصولات کشاورزی استان قم را هدف گذاری کردیم بیان داشت: در حوزه خودکفایی برخی محصولات نیز در قم اقدامات خوبی صورت گرفته است.

اخبار حوزه کشاورزی قم به دلیل سختی شرایط آب و هوا برای جامعه جذاب است

مدیر خبرگزاری مهر استان قم نیز در این دیدار اظهار داشت: خبرنگاران در راستای ایفای رسالت خبری خود با مشکلاتی مواجه هستند که اصلی ترین آن، موضوع اقتصاد است و متأسفانه امروز شرایط به گونه‌ای نیست که یک خبرنگار بتواند فارغ از دغدغه‌های معیشتی، در این حوزه فعالیت داشته باشد.

مهدی بخشی گفت: خوشبختانه با تقویت واحد روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی قم، ارتباط این دستگاه با رسانه‌های استان شرایط بهتری یافته، هر چند که این میزان ارتباط هم می‌تواند گسترده‌تر شود.

وی ابراز داشت: اخبار حوزه کشاورزی قم به دلیل سختی شرایط آب و هوایی در این استان برای جامعه جذاب است و انتظار می‌رود اخبار مربوط به کاشت، داشت و برداشت محصولات متنوع کشاورزی و میزان تولیدات در قالب‌های مختلف خبری انعکاس داده شود که رسانه‌های استان نیز در این زمینه همراهی خواهند داشت.

مدیر خبرگزاری مهر استان قم عنوان داشت: اخبار و گزارش‌های حوزه نظارت و بازرسی نیز که سازمان جهاد کشاورزی ماموریت‌هایی در این زمینه بر عهده دارد برای جامعه مهم است و انعکاس آن می‌تواند در راستای کاهش تخلفات احتمالی از سوی برخی سودجویان مؤثر باشد و آرامش روانی در بازار ایجاد کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1434576

مهمترین اخبار ایران و جهان: