نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 10:45

رفتار نمایندگان در آستانه انتخابات بر اساس موازین قانونی باشد

بجنورد- رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با اشاره به لزوم تفکیک انجام وظایف نمایندگی و تبلیغات زودهنگام نمایندگان فعلی مجلس، گفت: رفتار نمایندگان باید بر اساس موازین قانونی باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا براتی زاده صبح پنج شنبه در ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات انتخاباتی که در دادگستری خراسان شمالی برگزار شد، اظهار داشت: قانون و اجرای آن فصل الخطاب همگان است و این همان طریق اعتدال و خردمندی محسوب می‌شود.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی ادامه داد: کلیه عوامل و دست اندرکاران و مجریان قانون، موظفند همواره در این مسیر خردمندانه حرکت و این راهبرد موفقیت آمیز و دارای ضمانت اجرایی لازم را به عنوان نقشه راه مورد استفاده قرار دهند.

وی تفکیک اقدامات مرتبط با وظایف و اختیارات نمایندگی با برخی مصادیق مجرمانه در حوزه انتخابات از قبیل تبلیغات زود هنگام را در وضعیت فعلی بسیار مهم برشمرد و افزود: اقدامات و کارکردهای نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی به ویژه در چند ماهی که انتخابات آتی را در پیش رو داریم باید با رعایت موازین قانونی باشد.

براتی زاده با اشاره به تشکیل کمیته‌های تخصصی «هماهنگی و رصد» و «پیگیری رفتارها و مناسبات فضای مجازی» در تمام مراحل انتخابات دوره‌ی قبل، گفت: تشکیل این کمیته‌ها باعث شد تا شاهد تشکیل کمترین تعداد پرونده قضائی باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1435176

مهمترین اخبار ایران و جهان: