نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 07:46

تولید گندم در ایلام ۷۲ درصد رشد داشته است

رئیس جهاد کشاورزی ایلام گفت:با توجه به خرید ۳۲۲ هزار تن گندم توسط مراکز خرید، تولید گندم در ایلام نسبت به سال قبل ۷۲ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، آذرنوش عموزاده رئیس جهاد کشاورزی استان ایلام، امروز در چهارمین نشست و گفت‌وگوی مجازی  اصحاب رسانه و مطبوعات استان ایلام با مدیران دستگاه های اجرایی استان در گروه کار، کرامت و پاسخگویی با موضوع 
 تولید، توزیع و قیمت مرغ در استان ایلام و همچنین تولید و خرید تضمینی گندم گفت: بعد از مردمی‌ سازی یارانه‌ها و ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی تولید مرغ باتوجه به اینکه صنعت مرغداری در استان و کشور، صنعتی وابسته است با مشکلاتی روبرو شد.

وی افزود: سرانه مصرف مرغ در استان ایلام ۳۰ کیلوگرم بوده و نیاز روزانه این استان ۴٠ تا ۴۳ تن برآورد شده‌است.

رئیس جهاد کشاورزی ایلام با اشاره به اینکه در بعضی مواقع این مقدار کاهش یا افزایش خواهد داشت، ادامه داد: تا به‌ حال هیچ‌ گونه کمبودی در حوزه مرغ در استان ایلام وجود نداشته بلکه مازاد تولید مرغ، به استان‌ های نیازمند در این حوزه ارسال شده است.

عموزاده خاطر نشان کرد: در راستای حمایت از مرغداران در سال گذشته بیش‌ از ۱۴۵ میلیارد تومان به مرغداری‌ ها تسهیلات پرداخت شده و با توجه به امهال تسهیلات این حوزه، تاکنون این مقدار تسهیلات بازپرداخت نشده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه جهت سرمایه‌ گذاری جدید در این حوزه بیش‌ از ۳٠٠ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است، گفت: لازم به ذکر است تاکنون بیش‌ از ۶۵ واحد مرغداری جهت دریافت تسهیلات به بانک‌ های عامل جهت دریافت تسهیلات معرفی شده اند.
 
عموزاده گفت: در استان ایلام تعداد ۴۸۴ واحد مرغداری وجود دارد که در بین این تعداد، ۱۱۵ واحد فعال وجود دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تولید گندم در استان پرداخت و گفت: در سال گذشته در استان ایلام مقدار ۵۸ هزار هکتار گندم آبی و ۹۲ هزار هکتار گندم دیم زیر کشت رفته‌ که تاکنون ۳۲۲ هزار تن گندم توسط مراکز خرید از کشاورزان گندم خریداری شده‌ است.

وی تصریح کرد: این میزان تولید در استان نسبت‌ به رکورد سال ۱۳۹۵، ۵۷ هزار تن، معادل ۲۲ درصد افزایش داشته و در سال جاری نیز نسبت‌ به سال قبل معادل ۷۲ درصد رشد داشته است.

عموزاده گفت: تاکنون مقدا ۲۵ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری  شده که قصد داریم مازاد این مقدار را به سایر استان‌ها صادر کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، بیش‌از ۹۷ درصد از مطالبات گندم‌ کاران در سال جاری  پرداخت شده‌ است. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1435032

مهمترین اخبار ایران و جهان: