نیوز سیتی!
22 مرداد 1402 - 18:04

افزایش رطوبت و شرجی در نقاط مختلف خوزستان

افزایش رطوبت در مناطق ساحلی، جنوبی، مرکزی و غربی از روز دوشنبه تا جمعه قابل انتظار است و از روز چهارشنبه شرایط شرجی تشدید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، این روزها استان خوزستان گرمای شدیدی را تجربه می‌کند به طوری که دمای برخی از شهرها در این استان به بالای 50 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

علاوه بر گرما، رطوبت هوا نیز در برخی از شهرها به بالای 70 درصد رسیده که عملا زندگی برای برخی از شهروندان خوزستانی با وجود گرمای شدید و شرجی خیلی سخت شده است.

بر همین اساس اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه‌ای نسبت به تزریق رطوبت از خلیج فارس و افزایش دمای احساسی از روز دوشنبه در استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

استقرار توده هوای گرم و وقوع دماهای 49 درجه و بالاتر، افزایش رطوبت و شرجی، تزریق رطوبت از خلیج فارس و احتمال وقوع مه رقیق از روز دوشنبه تا جمعه پیش‌بینی می‌شود.

افزایش رطوبت و شرجی وتزریق رطوبت ازخلیج فارس باعث افزایش دمای احساسی خواهد شد.

بر اساس این گزارش وقوع دماهای 49 درجه و بالاتر در بخش‌هایی از مناطق جنوبی، غربی، مرکزی و شمالی در روزهای دوشنبه و سه شنبه و افزایش رطوبت در مناطق ساحلی، جنوبی، مرکزی و غربی از روز دوشنبه تا جمعه قابل انتظار است و از روز چهارشنبه شرایط شرجی تشدید می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1440432

مهمترین اخبار ایران و جهان: