نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 07:17

صادرات ۵۵۸ میلیون دلار کالای غیرنفتی از مرزهای پرویزخان و سومار

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه، از رشد ۲۵ درصدی ارزش کالاهای صادراتی گمرک پرویزخان و افزایش ۳۳ درصدی ارزش کالای صادراتی گمرک سومار طی چهار ماهه سپری شده از سال‌جاری خبر داد.

علی‌اصغر عباس‌زاده، سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: در چهار ماهه ابتدای سالجاری از طریق گمرک پرویزخان ۳۲۷ میلیون و ۳۷۰ هزار و ۵۴۹ دلار کالای صادراتی به وزن ۸۷۲ هزار و ۴۹۱ تن به خارج از کشور صادر شده است.

وی افزود: این میزان کالاهای صادراتی از گمرک پرویزخان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از حیث ارزش رشدی ۲۵ درصدی و از لحاظ وزن افزایش ۵۲ درصدی داشته است.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرک پرویزخان را کلینکر سیمان، میوه و تره بار، ورق فولادی، میلگردساده و آجدار، کولر آبی، انواع کاشی، محصولات پلاستیکی،کیک و بیسکویت و... عنوان کرد.

وی ارزش کالاهای صادراتی از طریق گمرک سومار در این مدت را  ۲۳۱ میلیون و ۱۲۰ هزار و ۲۲۲ دلار به وزن ۵۱۶ هزارو ۴۴۳ تن عنوان کرد و افزود: این میزان کالای صادراتی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل  از حیث ارزش رشد ۳۳ درصدی و از لحاظ وزنی افزایش ۲۴ درصدی داشت است. 

عباس‌زاده عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرک سومار را میلگرد آجدار،کاشی، سنگ مرمریت، تخم مرغ، عایق رطوبتی، کارتن خالی، کولر آبی، ظروف یکبار مصرف، لبنیات و... در این مدت عنوان کرد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1426132

مهمترین اخبار ایران و جهان: