نیوز سیتی!
27 تیر 1402 - 19:52

مسکو: تحریم‌های انگلیس بر سیاست‌های روسیه تاثیر نمی‌گذارد

وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد که تحریم‌های جدید انگلیس علیه روسیه بر سیاست‌های این کشور از جمله عملیات ویژه نظامی تاثیر نخواهد گذاشت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه روسیه به اقدامات خصمانه اخیر انگلیس در اعمال تحریم‌های جدید واکنش نشان داد.

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: «تحریم‌های جدید انگلیس علیه روسیه، ریاکاری آشکار و اقدام خصمانه علیه مسکو است».

وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد که تحریم‌های جدید علیه روسیه بر سیاست‌های این کشور از جمله عملیات ویژه نظامی تاثیر نخواهد گذاشت. 

کشورهای غربی طی یک سال گذشته و همزمان با آغاز حملات روسیه علیه اوکراین، تحریم‌های متعدد و گسترده‌ای را علیه روسیه اعمال کردند.

تحریم کشورهای غربی علیه روسیه در حالی اعمال می‌شود که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه چند روز پیش گفته بود که علی‌رغم فشارهای اقتصادی و تحریم‌های غرب، روسیه توانسته بر مشکلات مالی ناشی از تحریم‌ها غلبه کند.

پیشتر «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نیز با اشاره به باج ندادن بسیاری از کشورهای جهان به غرب برای تحریم روسیه گفته بود: «علی‌رغم فشارها و باج‌گیری‌های غرب، ۸۰ درصد کشورهای جهان به تحریم‌های غرب علیه روسیه نپیوستند».

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین در فوریه گذشته، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند. به رغم حمایت‌های غربی‌ها، در صحنه میدانی روسیه توانسته دستکم ۲۰ درصد از خاک اوکراین را به تصاحب خود درآورد.

مسکو بارها تأکید کرده که کشورهای غربی با تأمین تسلیحات برای اوکراین به صورت غیررسمی خودشان را وارد جنگ کرده‌اند. دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین پیشتر گفته بود: مرز میان دخالت مستقیم و غیرمستقیم بتدریج در حال از بین رفتن است.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1370232

مهمترین اخبار ایران و جهان: