نیوز سیتی!
11 مرداد 1402 - 20:51

وشمگیر و نبارالوم منطقه هدف آبادانی قرار گرفته اند

گرگان- مدیر کل بنیاد اموال و املاک مستضعفان گلستان گفت: بخش «وشمگیر» و شهر «انبارالوم» از توابع شهرستان آق‌قلا با ۳۳ روستا، به عنوان منطقه هدف آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید فخرالدین علوی صبح چهارشنبه در دیدار با تحریریه خبرگزاری مهر گلستان، اظهار کرد: رفع مشکلات آب آشامیدنی، مدرسه، سالن ورزشی، مراکز درمانی، کتابخانه، جاده پرخطر و راه‌های روستایی از جمله عناوین محرمیت زدایی در این دو منطقه از آق قلا است.

وی تأمین زمین جهت ساخت مسکن را به عنوان اقدام جهادی و علاج بخشی سد «وشمگیر» را از پروژه‌های مهم بنیاد دانست و افزود: رسیدگی به معیشت مردم که نقش مؤثری در کاهش مهاجرت دارد از دیگر برنامه‌های آبادانی و محرومیت زدایی در این منطقه است.

علوی در ادامه با بیان اینکه در دو سال اخیر ۱۸ هزار سند از سوی بنیاد به مردم هدیه شده است، بیان کرد: حجم واگذاری‌ها به ترتیب با کاربری مسکونی، زراعی و تجاری می‌باشند.

مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان گلستان گفت: ۷۰ درصد واگذاری اسناد علوی در سال گذشته مربوط به استان گلستان بوده و تلاش می‌کنیم تا پایان سال تکلیف شهرهای باقی مانده هم مشخص شود.

وی ادامه داد: در اهداف کوتاه مدت با توزیع بسته‌های معیشتی و بلند مدت، با توسعه فعالیت‌های اشتغال و تولید در کنار مردم هستیم.

مدیر کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان گلستان گفت: تأمین زمین برای احداث مسکن اقشار کم درآمد و اعطای مصالح ساختمانی به صورت رایگان، یکی دیگر از برنامه‌های بنیاد جهت حمایت از محرومان است.

وی افزود: هدیه زمین بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی گنبد کاووس، اورژانس و ساختمان پزشکی قانونی استان گلستان، از نمونه مساعدت‌های بنیاد مستضعفان در استان گلستان، بشمار می‌رود.

علوی گفت: واگذاری رایگان سند مالکیت ۴۰۶ مدرسه و ۵۰۰ مکان مذهبی، از دیگر اقدامات این اداره کل در راستای تعیین تکلیف این املاک بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1423776

مهمترین اخبار ایران و جهان: