نیوز سیتی!
28 تیر 1402 - 19:45

تأمین امنیت غذایی باید دغدغه همه مسئولان باشد

تبریز- دادستان عمومی و انقلاب تبریز گفت: تأمین امنیت غذایی باید دغدغه همه ما باشد و وظیفه خود را در این خصوص به بهترین شکل انجام دهیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک محبوب علیلو در جلسه رزمایش صیانت از اراضی کشاورزی و اجرای قلع‌وقمع مستحدثات غیرمجاز با تسلیت فرارسیدن ماه محرم به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص ممانعت از تغییر غیرمجاز کاربری اراضی اشاره کرد و گفت: با توجه به منویات معظم له باید با جدیت و بدون توجه به جوسازی، طعنه‌زنی و فرافکنی برخی افراد سودجو، وظیفه خود را در این زمینه به نحو احسن انجام دهیم.

وی با اشاره به اهمیت تأمین امنیت غذایی گفت: تأمین امنیت غذایی باید دغدغه همه ما باشد و وظیفه خود را در این خصوص به بهترین شکل انجام دهیم چراکه بی‌تفاوتی در این زمینه می‌تواند امنیت غذایی ما را خدشه‌دار کند.

وی فلسفه تصویب و ابلاغ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی را تأمین امنیت غذایی دانست و اظهار کرد: در قانون امکانی نیز فراهم‌شده است که در مواردی که نیاز است تغییر کاربری صورت گیرد، این اتفاق انجام شود.

علیلو افزود: در قانون این اجازه صادر شده است که اگر کسی قصد توسعه فعالیت‌های کشاورزی یا تأسیس خانه باغ مطابق قانون را داشته باشید می‌تواند از طریق کمیسیون تبصره ۱ ماده ۱ این اقدام را انجام دهد.

وی از همه متصدیان در حوزه حفظ کاربری اراضی خواست بدون توجه به مقام، جایگاه و نفوذ کسانی که درخواست تغییر کاربری خود را ارائه می‌دهند، به بررسی درخواست‌ها بپردازند و افزود: ما وامدار هیچ مقام و مسئولینی نیستیم و تنها دِین ما به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی است بنابراین باید با جدیت و شجاعت وظیفه خود را انجام دهیم.

علیلو به همه‌کسانی که در جایگاه و مقامی فعالیت دارند، هشدار داد که، هیچ‌گونه اغماضی با هیچ‌کسی در حوزه تغییر کاربری اراضی نخواهند داشت و با شدت با همه متخلفین برخورد خواهد شد.

وی از کارکنان امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی خواست اگر کسی در راستای منافع شخصی و خلاف قانون توصیه‌ای کرد باید بدون هیچ‌گونه مماشاتی به مقامات قضائی اطلاع داده شود تا با وی برخورد شود.

دادستان عمومی و انقلاب تبریز پیشگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی را یکی از وظایف سازمان جهاد کشاورزی دانست و با قدردانی از رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی و مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی برای لحاظ کردن عملکرد مدیران در حوزه حفظ کاربری اراضی در ارزیابی عملکرد آن‌ها، گفت: باید سرمایه‌گذاری عمده خود را در حوزه پیشگیری از تغییر کاربری اراضی داشته باشیم و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها نیز این مسئله را به‌عنوان یکی از وظایف مهم خود تلقی کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1373532

مهمترین اخبار ایران و جهان: