نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 10:21

مشاهده دود از خودرو آتش‌نشانی به دلیل نقص فنی بود

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با تکذیب ویدیو منتشر شده در فضای مجازی مبنی‌بر آتش‌سوزی یک دستگاه خودروی آتش‌نشانی گفت: خودروی آتش‌نشانی ما تنها با یک نقص فنی مواجه شده بود و همین مشکل سبب بلند شدن دود از اگزوز خودرو شد و آتش‌سوزی در کار نبود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، به دنبال وایرال شدن فیلمی از آتش‌سوزی یک خودروی آتش‌نشانی در شهر شیراز در شبکه‌های اجتماعی طی دو سه روز گذشته موضوع را از رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز پیگیری کردیم‌. 

هادی عیدی‌پور در گفتگو با خبرگزاری فارس ماجرای آتش‌سوزی را تکذیب و دلیل مشاهده دود از خودرو آتش‌نشانی را نقص فنی اعلام کرد. 

وی در تشریح جزئیات ماجرا گفت: روز یکشنبه یکم مردادماه حدود ساعت ۱۴ یک فقره آتش‌سوزی در بلوار صنعت به سامانه ۱۲۵ اعلام و در پی آن ایستگاه ۱۸ ما به عملیات اعزام شد. 

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز افزود: این خودرو پس از رسیدن به محل درخواست نیروی پشتیبان کرد و ما یک خودروی دیگر را به محل اعزام کردیم. 

عیدی‌پور با اشاره به اینکه سیستم این خودروها اصطلاحا توربو شارژ سوپر نام دارد، گفت: خودرو پشتیبان به دلیل نقص فنی که رخ دادن آن در خودروهای سنگین بسیار طبیعی است دچار روغن‌سوزی شد و همین سبب بلند شدن دود از خودرو شد. 

وی اذعان داشت: خودروهای آتش‌نشانی به صورت روزانه رصد می‌شوند و مشکل خاصی وجود ندارد و هیچ آتش‌سوزی هم رخ نداده است. 

عیدی‌پور تاکید کرد: شخصی که این رخداد طبیعی را فیلمبرداری و در فضای مجازی منتشر کرده احتمالا از درک پایینی نسبت به این موضوع برخوردار بوده است و مردم نباید به این شایعات توجه کنند یا به آن دامن بزنند.

پایان پیام/ن

منبع: فارس
شناسه خبر: 1404776

مهمترین اخبار ایران و جهان: