نیوز سیتی!
11 مرداد 1402 - 10:09

بن فرحان: دانمارک اقدامات فوری برای مقابله با هتک حرمت قرآن کریم انجام دهد

وزیر خارجه عربستان در گفت وگو با همتای دانمارکی خود، هتک حرمت مکرر قرآن کریم را محکوم و خواستار تدابیر لازم برای مقابله با این هتاکی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزیر خارجه عربستان سعودی امروز سه شنبه در رایزنی تلفنی با «لارس لوکه راسموسن» همتای دانمارکی خود اعلام کرد که  عربستان هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم را محکوم می کند.

فیصل بن فرحان ضمن تکرار موضع عربستان  در محکوم کردن هتک حرمت قرآن کریم، از وزیر خارجه دانمارک خواست تدابیر لازم را برای مقابله با تکرار هتاکی قرآن کریم در این کشور اتخاذ کند.

وی در ادامه از دانمارک خواست تا اقدامات فوری برای پایان دادن به این گونه اقدامات افراطی که باعث تحریک احساسات مسلمانان در سراسر جهان می شود اتخاذ کند.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی  تاکید کرد که افراط گرایان از آزادی بیان برای دامن زدن به نفرت سوء استفاده کرده‌ اند و  آنها نه تنها به دنبال انتقاد از دین اسلام نیستند، بلکه در صدد تحریک مسلمانان و جوامع اسلامی  هستند. تنها کسانی که از چنین اقداماتی سود می برند، افراط گرایان هستند.

وزیر امور خارجه دانمارک نیز با ابراز تاسف از این اقدامات تحریک آمیز، کشورش را محکوم کرد و گفت که دولت کشورش قبلاً این اقدامات را محکوم کرده بود.

بن فرحان پیش از این نیز در گفتگوی تلفنی خود با همتای سوئدی‌اش از وی خواست تا تدابیر فوری برای توقف چنین اقداماتی که موجب جریحه دار شدن احساسات مسلمانان در سرتاسر سر جهان می‌گردد، شد.

روز دوشنبه «سلوان مومیکا» شهروند عراقی به همراه یک شخص دیگر، مجددا در یک اقدام هتاکانه دیگر یک نسخه از قرآن کریم را این بار در مقابل پارلمان سوئد به آتش کشید.

دوشنبه هفته گذشته نیز  منابع خبری گزارش دادند که برخی افراد در جنایت جدید، اقدام به سوزاندن مجدد قرآن کریم در برابر سفارت عراق در کپنهاگ پایتخت دانمارک کردند.

جمعه  هفته گذشته نیز گروهی افراطی «ملی‌گرایان دانمارکی» اقدام به آتش زدن نسخه‌ای از قرآن کریم در برابر سفارت عراق در کپنهاگ، پایتخت دانمارک کردند. این گروه افراطی دانمارکی با برافراشتن بنرهایی علیه اسلام و سر دادن شعارهایی اهانت‌بار به آن، اقدام به انداختن قرآن کریم و پرچم عراق روی زمین کرده و به آن اهانت کردند.

به گفته چندین منبع رسانه‌ای، این گروه افراطی دانمارکی حمله خود را در میان تدابیر امنیتی شدید پلیس انجام داده‌اند، گروه مذکور پیش از این در برابر سفارت ترکیه در کپنهاگ به قرآن کریم و پرچم ترکیه اهانت کرده بودند.

روز پنجشنبه 20 جولای نیز برای دومین بار در چند هفته اخیر ، متجاوزان و هتاکان به مقدسات اسلامی در سوئد با مجوز دولت این کشور و تحت حمایت نیروهای پلیس با برگزاری یک تجمع ضد اسلامی در استکهلم مقابل سفارت عراق، به قرآن کریم هتاکی کردند. «سلوان مومیکا» شهروند افراطی سوئدی که عراقی‌تبار است در این تجمع، بار دیگر با حمایت پلیس سوئد به قرآن کریم هتاکی کرد و پرچم عراق را نیز آتش زد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1422932

مهمترین اخبار ایران و جهان: