نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 16:57

آماده‌باش دستگاه‌های امدادی برای تعطیلات پایان هفته در مازندران

ساری- سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران با اشاره به تعطیلی پیش روی از آماده باش دستگاه های امدادی و خدمات رسانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد توکلی بعدازظهر سه شنبه در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بحران مازندران اظهار داشت: برای کنترل بهینه حجم بالای سفر به مازندران، جلسه مدیریت بحران برای ایجاد آمادگی کامل تمام نیروهای خدمات رسان استان برگزار شد و همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی در آمادگی کامل به سر می‌برند.

وی با بیان اینکه با اعلام سازمان هواشناسی، روزهای آتی گرم‌ترین روزهای سال پیش بینی شده است، اظهار کرد: برای جلوگیری از گرمازدگی احتمالی هم‌وطنان و همچنین پیشگیری از اختلال در امر خدمات رسانی و زیربنایی چهارشنبه و پنج شنبه، از سوی دولت تعطیل اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود در تعطیلی سه روز پیاپی افزایش سفر به مازندران را شاهد باشیم، افزود: تدارک لازم برای همه بخش‌ها دیده خواهد شد و با توجه به نداشتن زمان برای برنامه ریزی لازم و تعطیلات ناگهانی به وجود آمده همه دستگاه‌های استان باید از آمادگی کامل برخوردار باشد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران همه دستگاه‌های امداد و خدمات رسان را بر حسب دستور استاندار آماده باش اعلام و تصریح کرد: حجم فزاینده ترافیک شهری و برون شهری موجب می‌شود تا کار کنترل اندکی سخت سود و نیاز به سوخت به ویژه در غرب مازندران بالا خواهد رفت که شرکت‌های نفت منطقه ساری و نوشهر بدون تعطیلی پای کار هستند.

توکلی با بیان اینکه در بخش درمانی نیز با توجه به افزایش دما و گرمازدگی مسافران و شهروندان مازنی، اورژانس، هلال احمر و دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل آماده باش هستند، و یادآورشد: اصناف نیز پای کار هستند و نظارت کامل بر بازار از جمله پخت و توزیع نان و عرضه و فروش مرغ و گوشت را خواهند داشت.

احتمال وقوع آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع

وی از احتمال آتش‌سوزی جنگل و مراتع بر اساس تجربه سوابق گذشته خبر داد و افزود: مدیریت بحران استان باید آمادگی کامل برای تقابل با بحران‌های احتمالی از جمله آتش سوزی را داشته باشد.

سرپرست معاونت عمرانی با اشاره به اینکه خدمات زیربنایی از جمله برق و آب باید در این ایام به درستی مدیریت شود، خاطرنشان کرد: دهیاران بر حضور مسافران در ویلاهای روستایی برای مصرف بی رویه آب به ویژه برای استخرها نظارت داشته باشند و تذکر لازم را بدهند.

احمد توکلی با بیان اینکه در بخش راه‌ها نیز راهداری برای ایمن سازی برای جلوگیری حادثه مشابه جاده هراز اقدام کنند، گفت: عملیات راهسازی در حوزه راه‌های مازندران تعطیل شود اما کار راهداری به کار خود ادامه بدهد.

وی از حضور گسترده گردشگران در ساحل در این ایام خبر داد و افزود: استفاده مطلوب از شناگاه ها و برای حفظ آمار کاهش غرقی ۵۰ درصدی نسبت به پارسال ضروری است و ادوات و خودرو به همراه ناجیان غریق در سواحل مستقر شوند.

سرپرست معاونت عمرانی مازندران افزایش شرجی بودن هوای مازندران مشکل بزرگ‌تر از افزایش دما دانست و یادآورشد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده در این نشست، همه ادوات، تجهیزات و نیروهای امدادی و خدماتی در آماده باش کامل جهت رفاه شهروندان مازنی و مسافران کشوری به سر خواهند برد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1422032

مهمترین اخبار ایران و جهان: