نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 23:26

۳۰ باند قاچاق میراث فرهنگی در مازندران متلاشی شد

ساری- رئیس پلیس پیشگیری انتظامی مازندران از دستگیری ۱۱۶ متجاوز عرصه میراث فرهنگی و آثار باستانی در چهارماه ابتدایی سال خبر داد و گفت: ۳۰ باند قاچاق میراث فرهنگی متلاشی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سید محسن جعفری در تشریح اقدامات چهارماهه این یگان اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری براساس وظایف ذاتی خود، برخورد با سودجویان آثار باستانی و اماکن تاریخی را با اجرای طرح‌های عملیاتی و مقابله‌ای و همچنین اقدامات اطلاعاتی در دستور کار خود قرار دادند.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت مأموران این یگان ۳۰ باند قاچاق را متلاشی، ۱۱۶ قاچاقچی و حفار آثار باستانی را دستگیر و ۴۳ فقره پرونده در این زمینه تشکیل و برای بررسی به مرجع قضائی ارسال کردند.

سرهنگ جعفری کشف بالغ بر هفت قطعه سکه تاریخی، ۲۰ قلم اشیای اصلی و بدلی و ضبط ۴۷ دستگاه فلزیاب را از اهم اقدامات و فعالیت‌های عملیاتی یگان حفاظت میراث فرهنگی در این مدت اعلام کرد.

رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران در پایان با بیان اینکه برای پیشگیری از وقوع جرم علیه آثار فرهنگی و ملی، افزایش مشارکت پذیری مردم و نهادهای اجتماعی امری ضروری است افزود: در این راستا بالغ بر ۱۴۴۰ مورد مشارکت اجتماعی به منظور حراست از آثارباستانی و ابنیه تاریخی با یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان صورت گرفته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1422532

مهمترین اخبار ایران و جهان: