نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 13:48

برنامه ریزی برای اجرای طرح سلامت خانواده در 4 شهر استان ایلام

ایلام-معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام از برنامه ریزی برای اجرای طرح سلامت خانواده در چهار شهر استان ایلام خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی نیکو نهاد صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال ۱۴۰۲، اجرای طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر بوده است که هدف این برنامه دسترسی بیشتر و بهتر مردم این مناطق به خدمات بهداشتی است.

وی افزود: در استان ایلام نیز فاز اول اجرای طرح در شهرستان دهلران در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ با محوریت مراقبین سلامت آغاز شده است که این شهرستان دارای ۳۶ هزار و ۱۶۱ نفر جمعیت بوده و در سطح شهر دو مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و سه پایگاه سلامت در حال ارائه خدمات به مردم است.

نیکونهاد تصریح کرد: فاز دوم طرح مذکور در شهرستان ایوان و فازهای بعدی به ترتیب در شهرستان‌های آبدانان و ایلام تا پایان سال ۱۴۰۲ اجرایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: در برنامه طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع به ازای هر سه هزار نفر جمعیت شهری یک پایگاه سلامت باید احداث و ۲ مراقب سلامت و یک پزشک ارائه خدمات کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: در شهر دهلران زیر ساخت لازم جهت احداث ۱۲ پایگاه سلامت در قالب ۱۲ بلوک و ۲۴ نیروی مراقب سلامت فراهم شده است.

وی گفت: در حال حاضر تعداد مراقبین سلامت ۲۰ نفر بوده و کمبود ۴ نفر نیروی دیگر از طریق نیروهای طرح در دست اقدام است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1421532

مهمترین اخبار ایران و جهان: