نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 17:56

۵۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان مازندران ایجاد شده است

ساری- مدیرکل کمبته امداد مازندران گفت: طی سه سال گذشته ۵۰ هزار فرصت شعلی با سه هزار میلیارد تومان تسهیلات برای مددجویان در استان ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، میثم معافی عصر شنبه در در اجلاس سراسری تجلیل از مشتریان قرض الحسنه اظهار داشت: از تمامی خیرانی که مشتری قرض الحسنه و مدیران عامل بانک‌های استان دعوت رسمی می‌کنم که از طرح‌های اشتغال کمیته امداد بازدید کنند تانتیجه خوب زحمات خود را ببینند.

وی افزود: در طول سه سال گذشته ۵۰ هزار فرصت شغلی باتسهیلاتی بالغ بر سه هزار میلیارد تومان ایجاد شده است و امسال نیز هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۸۳ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد هستند گفت: با وجود هزینه‌های بالای کمیته امداد، حدود سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان گردش مالی کمیته امداد است که یک سوم این گردش مالی از طریق مشارکت‌های مردمی تأمین می‌شود.

معافی با اشاره به اینکه قرض الحسنه مانند انرژی هسته‌ای است که تا هزار سال باقی می‌ماند بیان داشت: با تسهیلات اشتغال سه هزار نفراز زنان سرپرست خانوار به خودکفایی رسیدند که امروز جز خیرین بزرگ ما هستند.

وی بیان داشت: در جهت جامعه سازی اجتماعی و مدنیت اسلامی در جامعه باید سنت قرض الحسنه را احیا و ترویج نمایم، که بانک سپه پیشگام در ترویج این سنت نبوی است.

مدیر کل کمیته امداد مازندران گفت: مویرگ‌های شبکه احسان و نیکوکاری استان فعال است و به دلیل اعتماد به مردم و معجزه‌ای که در کمک‌های مومنانه ایجاد شده، جهیزیه پشت نوبت نداریم و منتظر کارت دعوت نوعروسان هستیم.

معافی گفت: امسال در ماه مبارک رمضان مردم ۸ میلیارد تومان در بخش قرض ماندگار پرداخت نمودند و در دهه اول محرم با فعالیت ۷۰۰ آشپزخانه در استان یک و نیم میلیون پرس غذای گرم در بین نیازمندان توزیع شد.

وی با تشکر از همه دست اندرکاران بانک‌ها گفت: قرص الحسنه دربخش های مختلف مانند جهیریه، مسکن، درمان، اشتغال و…منشاء برکات برای مددجویان کمیته امداد است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1438576

مهمترین اخبار ایران و جهان: