نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 18:42

صدور سند تک برگ مالکیتی برای ۴۳۱ هکتار از اراضی شهرک های صنعتی قزوین

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: برای ۴۳۱ هکتار از اراضی شهرک های صنعتی قزوین اسناد تک برگی مالکیتی صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، رضا صفاری عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت گرامیداشت «۱۷ مردادماه روز خبرنگار» و «۲۱ مردادماه روز ملی حمایت از صنایع کوچک» در سالن جلسات شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: ۴۶۷۸ هکتار زمین در حال حاضر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین برای واگذاری به سرمایه گذاران و احداث واحدهای تولیدی وجود دارد.

وی افزود: ۲۱٠۲ سرمایه گذار تاکنون در شهرک های صنعتی استان قزوین جذب شده اند که از این تعداد ۹۹۳ طرح صنعتی به بهره برداری رسیده و باقی نیز در دست احداث می باشد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین تصریح کرد: ۶۱۰ هکتار زمین در دولت سیزهم به مساحت شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان افزوده شده است. بخشی از اراضی افزوده شده به مساحت شهرک های صنعتی استان قزوین به شهرک تخصصی انرژی اختصاص دارد.

صفاری از جذب ۱۹۰ سرمایه گذار و واگذاری ۱۴۲ هکتار زمین در نواحی صنعتی استان قزوین به سرمایه گذاران طی سال گذشته خبر داد و گفت: پیش بینی می شود با اجرای طرح های مذکور، با ۶۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری، برای ۴۸٠٠ نفر اشتغال ایجاد شود. 

این مسوول ادامه داد: برای ۴۳۱ هکتار از اراضی شهرک های صنعتی قزوین اسناد تک برگی مالکیتی صادر شده و همچنین آماده‌سازی اسناد تفکیکی برای هزار و ۶۶۴ هکتار از اراضی شهرک‌های صنعتی استان قزوین در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین اذعان کرد: ۱۳۹ واحد راکد تولیدی در شهرک های صنعتی استان وجود دارد که به دلیل مسایل و مشکلات اقتصادی در گذشته تعطیل شده اند. در دولت سیزدهم ۹۵ واحد راکد تولیدی با برنامه ریزی و حمایت های انجام شده در شهرک ها و نواحی صنعتی قزوین به چرخه تولید بازگشته اند.

صفاری در پایان با اشاره به هزینه ۵۵۳ میلیارد تومان جهت تقویت زیرساخت ها در شهرکهای صنعتی استان، گفت: تصفیه خانه فاضلاب شهرک های صنعتی خرمدشت و آراسنج تا سال آینده تکمیل می شوند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1434476

مهمترین اخبار ایران و جهان: