نیوز سیتی!
14 خرداد 1402 - 17:30

تولید گندم در کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت/ برداشت ۷۲۵ تن کلزا

یاسوج_ استاندار کهگیلویه و بویراحمد از افزایش تولید گندم در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی احمد زاده بعد از ظهر یکشنبه در بازید از مراکز خرید گندم کهگیلویه و احصای مشکلات کشاورزان در بحث تحویل غلات، در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: خوشبختانه امسال شرایط تولید به نسبت سال گذشته بهتر و تولید گندم خیلی بالا رفته است.

وی تصریح کرد: تولید گندم در شهرستان‌های کهگیلویه و گچساران که در حال برداشت هستند، افزایش سه برابری داشته است.

احمد زاده بیان کرد: کار برداشت گندم در شهرستان بویراحمد و بقیه شهرستان‌ها ادامه دارد.

وی با بیان اینکه برداشت گندم در کهگیلویه از ۲۷ هزار تن گذشته است، عنوان کرد: این در حالی است که پارسال کل برداشت گندم ۱٠ هزار تن بود و امسال قریب به سه برابر شده است.

تولید گندم در کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت/ برداشت ۷۲۵ تن کلزا

استاندار برداشت گندم در گچساران را تا امروز ۱۵ هزار تن عنوان کرد و ادامه داد: برداشت سال گذشته حدود ۸ هزار تن بوده است که قریب به دو برابر شده است.

احمد زاده تصریح کرد: تاکنون، ۲۳ هزار و ۹۰۰ تن خرید گندم انجام شده و ویژگی کار در استان ما این است که بصورت شبانه روزی خرید گندم انجام می‌گیرد.

وی با تقدیر از از جهاد کشاورزی، اداره غله و تعاون روستایی استان که متولی اصلی خرید گندم هستند، خاطر نشان کرد: خرید همچنان ادامه دارد و در مناطق سردسیری استان برداشت گندم به شکل کامل آغاز نشده است.

احمد زاده، گندم کهگیلویه و بویراحمد بخصوص کهگیلویه را یکی از مرغوب ترین گندم‌های کشور دانست و افزود: با بارش‌های امسال شاهد رشد تولید گندم در استان هستیم و این گندم خریدار بسیار زیادی دارد.

وی همچنین رشد محصول کلزا را هم خوب توصیف کرد و گفت: بالغ بر ۷۲۵ تن کلزا در استان تا الان برداشت شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1261276

مهمترین اخبار ایران و جهان: