نیوز سیتی!
17 اردیبهشت 1402 - 23:39

۴ خانه فرهنگی و اجتماعی در کردستان راه اندازی می شود

سنندج- سرپرست دفتر امور اجتماعی استانداری کردستان گفت: همزمان با سالگرد سفر تاریخی رهبر معظم انقلاب به کردستان، چهار باب خانه فرهنگی و اجتماعی در استان راه اندازی می شود.

فرانک رستگار نسب در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در آستانه سالگرد سفر رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) به استان کردستان در اردیبهشت ۱۳۸۸ و عنایت به اینکه معظم له استان کردستان را یک استان فرهنگی معرفی نامیدند، استانداری کردستان تصمیمات فرهنگی مناسبی اتخاذ کرده است تا شاخص فرهنگی بودن استان نمود بیشتری داشته باشد.

وی افزود: در همین راستا ایجاد و راه اندازی چهارباب خانه فرهنگی و اجتماعی در مناطق حاشیه سنندج، تخصیص اعتبار برای برگزاری برنامه‌ها و مناسبت‌های فرهنگی در این مناطق، نهایی شدن طرح «مجتمع افراد در معرض آسیب در استان» و برنامه ریزی برای جذب و تخصیص اعتبار اولیه برای عملیاتی کردن این مجتمع از مهمترین این تصمیمات است.

سرپرست دفتر امور اجتماعی استانداری کردستان با اشاره به ضرورت، اهمیت و فرآیندهای اجرایی طرح «مجتمع آسیب دیدگان اجتماعی استان کردستان» گفت: با پیگیری‌های انجام شده، این طرح به عنوان یکی از اولویت‌های اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مورد بررسی قرار گرفته و به صورت مستمر در حال اجرای فرآیندهای عملیاتی آن هستیم.

وی هدف از اجرای این طرح را حمایت از اقشار آسیب پذیر عنوان کرد و افزود: با اجرای طرح راه اندازی مجتمع توانمندسازی آسیب دیدگان اجتماعی، تلاش می‌کنیم از طریق آموزش‌های کسب و کار و توانمندسازی این افراد، زمینه ورود آنها را به بازار کار تسهیل کرده و راستای بهبود و بهره وری این افراد اقدامات لازم را انجام دهیم.

رستگار نسب اضافه کرد: بر اساس نیازهای احصا شده در شهر سنندج و اینکه آسیب‌های اجتماعی شامل اعتیاد، طلاق و بیکاری در قسمت شمالی شهر رواج بیشتری دارد تصمیم گرفته شد، انبار قدیمی ارزاق سنندج واقع در خیابان اکباتان به متراژ هفت هزار متر مربع مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته و به عنوان مجتمع توانمندسازی آسیب دیدگان مورد بهره بردای قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه این محل جز بافت قدیمی و تاریخی شهر سنندج است، احیای آن می‌تواند زمینه ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی شود لذا می‌طلبد تمام مدیران، نخبگان و جامعه دانشگاهی برای ریشه کنی آسیب‌ها همکاری و راهکار ارائه دهند.

سرپرست دفتر امور اجتماعی استانداری کردستان ادامه داد: بدون تردید توسعه بدون نگاه استراتژیک و عمیق به مباحث فرهنگی و اجتماعی محقق نخواهد شد لذا در هر نوع برنامه ریزی باید مسائل فرهنگی و اجتماعی در اولویت باشد و در هر جامعه‌ای برای برنامه ریزی و اقدامات اجرایی به نمای کلی از وضعیت موجود آن جامعه در بخش‌های مختلف نیاز است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1195732

مهمترین اخبار ایران و جهان: