نیوز سیتی!
16 اردیبهشت 1402 - 20:52

عزم دولت برای تقویت مدارس دولتی در نظام آموزشی

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت سیزدهم در جهت تقویت مدارس دولتی در نظام آموزشی گام‌هایی برداشته است، گفت: باید به مرحله‌ای برسیم مردم مدارس دولتی را به سایر مدارس و شیوه‌های آموزشی ترجیح دهند

فارس‌پلاس؛ دیگر رسانه‌ها- رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت روز معلم در جمع معلمان و فرهنگیان سراسر کشور فرمودند: نباید در کشور به‌گونه‌ای باشد وقتی گفته می‌شود مدرسه دولتی نخستین چیزی که در ذهن انسان نقش می بندد، ضعف مدرسه است. وقتی به مدرسه دولتی کم اعتنایی کنیم، معنایش این است اگر کسی بنیه مالی‌اش آن‌قدر نبود که بتواند در مدرسه‌ای که شهریه می‌گیرد ثبت نام کند، ناچار است تن به ضعف بدهد؛ یعنی کسی که بنیه مالی ندارد، بنیه علمی هم نداشته باشد. این بی‌عدالتی محض است و به هیچ وجه قابل قبول نیست.

ایشان با بیان اینکه بعضی همچنان قادر نیستند نقش آموزش و پرورش را در پیشرفت همه جانبه‌ کشور درک کنند، افزودند: یک خطای راهبردی میان برخی از مسئولان در گذشته وجود داشت که خسارت‌هایی وارد آورد و آن کوچک‌انگاری این دستگاه حیاتی است. بعضی آن را به صورت مزاحم نگاه کردند. اینها را عرض می‌کنم، چون حرف‌هایی را از خود افراد شنیده‌ام. به صورت مجموعه‌ مصرفی نگاه می‌کردند و به بنده می‌گفتند مثلاً فرض کنید فلان قدر از بودجه‌ کشور صرف آموزش و پرورش می‌شود. دنباله‌اش چیست؟ دنباله‌اش برون‌سپاری است. یعنی به چشم مزاحم به آموزش و پرورش نگاه می‌کردند.

سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با «راهبرد معاصر» با بیان اینکه توجه به امور پرورشی در مدارس بسیار اهمیت دارد و باید کم‌کاری های گذشته جبران شود، گفت: امروز در کشور نیاز به توسعه مدارس دولتی حس می شود، باید به آن توجه بیشتری شود و دولت سیزدهم در جهت تقویت آن گام‌هایی برداشته است. 

وی افزود: باید از تجربیات خوب مدارس غیر دولتی و غیر انتفاعی استفاده شود و به سمت تحول در کتاب های درسی پیش رفت. در زمینه مدارس دولتی، با توجه به کم‌کاری های گذشته ذهنیت منفی در جامعه شکل گرفته است و باید این ذهنیت را با تلاش در جهت ارائه خدمات مطلوب آموزشی و استفاده از معلمان خبره در مدارس برطرف کرد. 

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور عنوان کرد: باید به مرحله‌ای برسیم، مردم همانند دانشگاه که برتری خاصی برای دانشگاه دولتی نسبت به سایر دانشگاه‌ها قائل هستند، مدارس دولتی را به سایر مدارس و شیوه‌های آموزشی ترجیح دهند. 

حسینی با انتقاد از تغییر متوالی مدیریت‌ها در آموزش و پرورش گفت: این روند غلط کار آموزش و پرورش مدارس را متوقف می‌کند و تا مدیریتی می‌خواهد برنامه ریزی کند و به نتیجه دست یابد، باید جای خود را به شخص دیگری بدهد که آسیب رسان است. باید نگاه آینده نگرانه ای بر آموزش و پرورش حاکم باشد و اسناد بالادستی در این حوزه تحقق یابد. 

وی در پایان تصریح کرد: وزیر آموزش و پرورش بعدی باید فردی باتجربه و متخصص باشد تا بتواند بحث آموزشی و تربیتی مدارس را در حوزه مدیریتی به سرانجام مطلوب برساند.

پایان پیام/ت

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1192732

مهمترین اخبار ایران و جهان: