نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 18:14

شافعی: توسعه روابط پارلمانی نقش مؤثری در ارتقاء سطح همکاری‌های ایران و اسلواکی دارد

مدیرکل بین‌الملل مجلس در دیدار سفیر اسلواکی در تهران، گفت: تبادل هیأت‌های پارلمانی نقش بسیار ارزنده‌ای در توسعه مناسبات دوکشور ایفا می‌کند و منجر به ایجاد ذهنیت روشن از ظرفیت‌های موجود طرفین جهت گسترش همکاری‌ها می‌‌شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، «لادیسلاو بالاک» سفیر اسلواکی در تهران، امروز (یکشنبه 24 اردیبهشت) با کاظم شافعی مدیرکل بین‌الملل مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

شافعی در ابتدای این دیدار با اشاره به مناسبات دوستانه و رو به رشد جمهوری اسلامی ایران و اسلواکی، گفت: توسعه و تقویت روابط دو کشور در همه زمینه‌ها به ویژه در حوزه پارلمانی، نقش مؤثری در ارتقاء سطح تعاملات و همکاری‌های فیمابین دارد.

مدیرکل بین‌الملل مجلس شورای اسلامی، افزود: تبادل هیأت‌های پارلمانی نقش بسیار ارزنده‌ای در توسعه مناسبات دو کشور ایفا می‌کند و منجر به ایجاد ذهنیت روشن از ظرفیت‌های موجود طرفین جهت گسترش همکاری‌ها می‌گردد.

شافعی در این راستا با اشاره به سفر قریب‌الوقوع رئیس کمیته سیاست خارجی پارلمان اسلواکی به کشورمان، گفت: امیدوارم این سفر، سرآغازی برای توسعه همکاری‌های پارلمانی دو کشور باشد.

بالاک: نقش مؤثر تبادل نظر مقامات پارلمانی در تحقق اهداف دیپلماسی پارلمانی

«لادیسلاو بالاک» سفیر اسلواکی در تهران نیز در این دیدار ضمن اشاره به ضرورت گسترش روابط اسلواکی و جمهوری اسلامی ایران، گفت: تبادل نظر مقامات پارلمانی در تمامی سطوح می‌تواند به تحقق اهداف دیپلماسی پارلمانی، منجر گردد.

سفیر اسلواکی، ضمن اشاره به عضویت کشورش در اتحادیه اروپا، افزود: تبادل هیأت‌های پارلمانی و تقویت همکاری‌های دوکشور، امکان دستیابی به منافع مشترک را افزایش می‌دهد و آشنایی با پتانسیل‌های موجود، برای توسعه روابط در حوزه‌های اقتصادی و تجاری، حائز اهمیت است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1211876

مهمترین اخبار ایران و جهان: