نیوز سیتی!
09 خرداد 1402 - 21:20

اسامی زندانیان غایب چهارمحال و بختیاری در اسرع وقت به دستگاه قضایی اعلام شود

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری از مدیرکل زندان‌های استان خواست اسامی زندانیان غایب را در اسرع وقت به دستگاه قضایی اعلام کند تا از طریق دادستان‌های حوزه‌های قضایی نسبت به ضبط وثیقه و دستگیری آن‌ها اقدام شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی دادگستری چهارمحال و بختیاری، محمد رزم صبح امروز در نشستی با مدیرکل زندان‌های استان بر ضرورت اتخاذ راهکارهای پیشگیرانه و اصلاحی جهت کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و افزایش سطح افزایش اصلاح‌پذیری محکومان تأکید کرد.

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری با اشاره به تعامل مطلوب اداره کل زندان‌های استان با دستگاه قضایی برای استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس و تخصیص ارفاقات قانونی به زندانیان واجد شرایط گفت: اجرای دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و در ذیل آن استفاده از پابندهای الکترونیکی، مجازات‌های جایگزین حبس و همچنین تأسیسات ارفاقی می‌تواند ضمن کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها از میزان آسیب‌های اجتماعی خانواده‌های زندانیان نیز به طور چشمگیری بکاهد.

وی اظهار داشت: در راستای این اقدام مهم تأمینی و تربیتی، فراهم آوردن زمینه بازپروری محکومان و اشتغال و حرفه‌آموزی ایشان امری ضروری است که می‌تواند موجبات اصلاح و آماده‌سازی زندانیان را برای بازگشت به جامعه فراهم سازد.

رزم برگزاری مستمر جلسات کمیسیون عفو، ستاد دیه و جشن‌های گلریزان را از جمله اقدامات موثر برای آزادسازی زندانیان عنوان کرد.

رئیس کل دادگستری استان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع زندانیان غایب اشاره کرد و از مدیرکل زندان‌های استان خواست اسامی این افراد را در اسرع وقت به دستگاه قضایی استان اعلام کند تا از طریق دادستان‌های حوزه‌های قضایی نسبت به ضبط وثیقه و دستگیری آن‌ها اقدام شود.

وی با بیان اینکه اعطای مرخصی به زندانیان واجد شرایط اگر به صورت قاعده‌مند صورت پذیرد مشکلی از بابت بازگشت ایشان ایجاد نمی‌شود، تصریح کرد: اعطای مرخصی به زندانیان می‌بایست بر اساس آئین‌نامه اجرایی سازمان زندان‌ها صورت پذیرد و لذا طبق این آئین‌نامه در مواردی که احتمال سوءاستفاده از مرخصی وجود داشته باشد مسئولان زندان باید از اخذ تأمین مناسب و تعیین محدوده مناسب تردد استفاده کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1250532

مهمترین اخبار ایران و جهان: